Balıkağı dağıtım sisteminde köruç yoktur ve bütün borular birbiriyle bağlantılıdır. Su belirli bir çıkış noktasına birçok yönden gelebilir. Izgara sistemi ağaç gibi dallanan şebeke sisteminin birçok sorunun ortadan kaldırmaktadır. Bir tek güçlüğü boru büyüklüğünün hesaplanmasının daha karmaşık olmasıdır. Günümüzde ızgara sisteminin birçok varyasyonu uygulanmaktadır. Balıkağı sisteminde halkasal ve çiftli sistemleri gibi değişik dağıtım biçimleri olabilir. Halkasal sistemde gerektikçe bazı boruların çapları büyütülerek diğer halkalar eklenebilmektedir. Bu özellikle iş merkezlerine su sağlanmasında yardımcı olmaktadır. Çift ızgara sisteminde ise yangın vb gibi durumlarda sistemde basınç düşüklüğü söz konusu olmamaktadır.

Şebekede kullanılan borular değişik malzemelerden yapılmaktadır. Bunların başlıcaları çelik, dökme demir, galvanizli demir, takviyeli çimento, plastik borulardır. Asbest borular kırılma özelliklerinin fazla olması nedeniyle artık kullanılmamaktadır. Eski sistemlerde hala kiremit vb borular olabilir. Borunun tipi diğer araç, gereç ve donanımı da etkilemesi nedeniyle önem taşımaktadır. Dökme demir ve galvanizli borular aşındırıcı etkisi yüksek yumuşak sularca aşındırılabilir. Sert sular aşırı çökelme be birikintilere neden olur.

İletim hattında kaptaj ve depo arasındaki yükseklik farkı çoksa boruda basınç artabilir. Kullanılan boruların dayanıklığı azsa maslaklar yapılır. Maslak iletim hattı üzerinde yuvarlak veya dikdörtgen biçimli özel depolardır. İletilen su buraya boşaltılır ve karşı taraftan çıkarak akışına devam eder. Böylece sistem üzerindeki basınç ortadan kaldırılmış olur.

Basınçlı sistemlerde iletim hattının depoya doğru ilerlemesi sırasında engebeli araziyi taklit ederek kıvrım yapmak zorunda kalması sistemde tepe ve çukur noktaların oluşmasına yol açar. Basınçlı kapalı sistemlerde basınç altında erimiş olan gazlar basıncın azalmasıyla serbest hale geçerek tepe noktalarında birikebilir ve bu gaz kabarcıkları bazen akımın engellenmesini sağlayacak kadar fazla olabilir. Bunların alınması için otomatik olarak çalışan vantuzlar yapılmaktadır. Eğer basınç azsa bu kez hava bacaları yapılır ve özel vana mekanizması ile hava boşaltılır.

Basınçlı iletim hatlarındaki çukur bölgelerde tortu birikebilmektedir. Bu nedenle söz konusu bölgelerde küçük dikdörtgen odacıklar yapılır ve gerektiğinde sistemden atılan su ile birlikte söz konusu tortular uzaklaştırılır.