İletişim üçe ayrılıyordu:

1.özen iletişimi

2.oydaşma iletişimi

3.kriz iletişimi.

Özen iletişimi

Özen iletişimi sağlık ve güvenlik riskleri, yani tehlike yaratan ve bunların ortadan kaldırılmasıyla ilgili bilimsel araştırmalar sonucu belirlenmiş ve hedef grubun çoğunluğunca kabul edilmiş risklerle ilgili risk iletişimidir. İşyerindeki potansiyel tehlikelerle ilgili çalışanların eğitimiyle ilgili endüstriyel risk iletişimi ya da sigara konusunda bilgilendirme ve tavsiyelerle ilgili sağlık bakım iletişimleri örnek verilebilir.

Oydaşma iletişmi

Oydaşma iletişimi grupları riskin nasıl önlenebileceği konusunda bilgilendirme ve birlikte karar vermeye cesaretlendirmeye yönelik risk iletişimidir. Kriz iletişimi ise şiddetli, ani bir tehlike durumunda ki risk iletişimidir. Acil durumlardan önce ve sonraki iletişimleri kapsar. Risk iletişim yaklaşımlarında her üç tip iletişim de hesaba katılmalıdır. Sözgelimi özen iletişiminde hedef grupların her birinin yaşambiçimi nitelendiricilerini bilmek gerekir. Oydaşma iletişimi grubun riskle ilgili endişe ve inançlarının bilinmesi gerekir. Kriz iletişiminde krizi göğüslemeye yönelik yolları tartışmak için iletişimci hedef grubun kültürünü tanımalıdır.

Kriz iletişimi

Kriz iletişim yaklaşımında iletişimciler hedef grubun eyleme geçmesini sağlayacak her türlü aracı kullanması esastır. Yer kayması tehlikesi olan bir köy, tehlikenin defalarca anlatılmasına rağmen konutlar tamamlanmış olmasına karşın güvenli yeni yerleşim yerine yıllarca taşınmamış, o evlere başka yerden getirilecek olanların yerleştirileceği haberi yayıldığında bir gece de taşınmıştır. Bir diğer görüşe göre de hedef grup sadece 'ne' ve 'nasıl' değil 'niçini' bildiğinde davranışını değiştirmektedir.

Tek noktada birleştirme iletişim yaklaşımı iletişimin risk iletişim örgütü ve hedef grupların değerlerinin iletişim süresini etkilediği, tekrar tekrar yinelenen uzun süreli bir süreç olduğu kuramına dayanır. Kuruluş bilgiyi sağlar, tepkiler alır 'sen kimsin?' 'amacın ne?' 'bir çıkarınız mı var?' dahil yanıtlar, karşı açıklamalar süreci ve bu sürecin birbiri ardına yinelenmesi mesaj kaynağı ile mesaj iletilenleri bir noktada buluşturur.