Vergi İletişim Merkezi’nden (189) mükelleflere pek çok hizmet veriliyor. Örneğin vergi ile ilgili ihbarları Vergi İletişim Merkezi ihbar hattı (189) arayarak yapabilirsiniz.

Son yıllarda mükellefin daha kolay ulaşması için pek çok kanal geliştirildi. İnternet ya da telefonla vergi ile ilgili birçok sorunun yanıtı bulunabiliyor. Vergi İletişim Merkezi (189) tarafından ülke genelinde vergi ile ilgili konularda danışma amaçlı sorulan sorulara mevzuat çerçevesinde kısa sürede cevap veriliyor. Vergi kayıp ve kaçağı konusunda ihbar bildirimleri alınıyor.

Araç tescil tarihi ve borç sorgulama işlemleri yapılıyor. Gelir İdaresi Başkanlığının elektronik uygulamaları konusunda danışmanlık hizmeti veriliyor. Mükelleflere borç durumları ile ilgili telefon aracılığıyla bilgilendirme yapılıyor. Mükelleflerin vergi dairesine gitmeden ilettikleri bazı talepler ile Gelir İdaresi Başkanlığı ve vergi daireleri tarafından sunulan hizmetler hakkında yaptıkları öneriler ilgili birimlere iletiliyor. Yabancı uyruklu kişilere vergi mevzuatı konusunda e-posta aracılığıyla İngilizce olarak danışmanlık hizmeti veriliyor. Başkanlığın internet adresi (www.gib.gov.tr) üzerinden yapay zeka destekli Dijital Vergi Asistanı (GİBİ) uygulaması ile gelen soruları cevaplama ve yönlendirme hizmeti veriliyor.

2025 yılının ilk altı aylık döneminde; çağrı merkezince 536 bin 41 adet çağrı, 52 bin 476 adet ihbar bildirimi ve 175 adet İngilizce e-posta başvurusu cevaplandırılmış.

30 Haziran 2025 tarihi itibarıyla Mükellef Geri Bildirim Sistemi (MGBS) aracılığıyla 22 bin 685 adet bildirim alınmış. Bunun 17 bin 164 adedi işlem talebi olarak alınırken, 5 bin 521 adedi de öneri olarak ilgili birimlere aktarılmış.

Elektronik ortamda sunulan hizmetlere ve Vergi İletişim Merkezine; kullanıcılar tarafından en kısa sürede erişim sağlanmasına yönelik geliştirilen, 7/24 hizmet verebilme kapasitesine sahip GİBİ (Dijital Vergi Asistanı) ile 2025 yılının ilk altı aylık döneminde; 140 bin 733 kullanıcının 342 bin 22 adet sorusu cevaplandırılmış.