Tüketiciler de tüketici dernekleri de dertlerine derman bulamaktan şikayetçi.

15 Mart Dünya Tüketici Hakları gününde yıllanmış sorunlar ilgili kurum ve kuruluşlarca bir kez daha gündeme getirildi.

''Dilimde tüy bitti'' diye bir söz vardır ya, sanki tüketici dernekleri için söylenmiş…

Bu kaçıncı etkinlik,

Bu kaçıncı yakınma?

Ayni tas aynı hamam.

Şıkayet konusu olan sorunlar hala çözüm bekliyor…

Tüketici Hakları Derneği (THD) ise bugüne kadar gündeme taşınmış olan sorunların çözümü konusunda ilerleme sağlama çabalarına karşılık bulamamaktan yakınıyor.

Dernekten, etkinliğin yıldönümünde yapılan açıklamada, sorunlara çözüm getirilmemesine yönelik tepki ''Ne yazık ki, 15 Mart Dünya Tüketici Hakları Gününde, Türkiye'de tüketiciler aç ve yoksul durumdadır.'' sözleriyle dile getiriliyor.

Açıklamada, THD tarafından yapılan bir araştırmanın, Türkiye'de nüfusun yüzde 30'dan fazlasına tekabül eden yaklaşık 26 milyon kişinin açlık sınırının altında yaşadığını gösterdiği belirtilerek şöyle deniliyor:

''Nüfusun yüzde 60'dan fazlası, yani, 51 milyondan fazla kişi ise yoksulluk sınırının altında yaşamaktadır. Kısaca, Türkiye'de nüfusun yüzde 90'dan fazlası, yani, 76,5 milyondan fazla tüketici aç ve yoksul olarak yaşamını sürdürmektedir.''

Açıklamada, daha sonra çözüm bekleyen sorunlar şu başlıklar altında sıralanıyor:

-Tüketiciler aç ve yoksul,

-Tüketicilerin çoğu temel gereksinimlerine erişemiyor,

-Tüketici hakları birçok yönden ihlal ediliyor,

-Tüketiciler yasal düzenlemelerde yeterince temsil edilemiyor,

-Tüketici haklarına değil, sermayenin yararına öncelik tanınıyor,

Tüketici haklarının uygulanmasının kalkınmayı ve gelişmeyi sağlayacağı da belirtilen açıklamada şu ifadelere yer veriliyor:

''Ülke yönetimine çağrımız: Türkiye'nin imza atmış olduğu evrensel tüketici haklarının ülkemizde eksiksiz olarak uygulanmasını diliyor ve bekliyoruz. Bunun için, ekonomik politikalar başta olmak üzere, tüm alanlardaki politikaların tüketici haklarına uygunluğu sağlandığında hem tüketiciler haklarına erişebilir hem de ülkemizin kalkınması ve gelişmesi sağlanır.''

Tüketiciler dertli…

Sorunlar ise çözüm bekliyor…

İlgili kurum ve kuruluşlarca getirilen öneriler ise yanıt bulmuyor…

Bezginlik, yılgınlık diz boyu…

Gelinen noktada durumu hangi tanım daha iyi yansıtıyor:

''Tüketici hakları'' mı?

''Tükenenlerin hakları'' mı?

Hangisi?

Derdini anlatmaya çalışırken tüketicilerde mecal kalmadı zira…

Tükenişe dair sözcükleri son günlerde fazlaca duyar olduk…

Bu tükeniş farklı bir tükeniş…

Yapay…

Hileli…

Alıcıyı mağdur, satıcıyı mamur eden bir tükeniş.

Piyasaları allak bullak eden zam furyasını fırsata çevirmeye çalışan doyumsuzların son günlerde revaçta olan haksız kazanç yöntemi…

At depoya…

Yükselsin fiyatı…

Katla karı üçe beşe…

Durum budur…

Geç oldu ama,

Kutlu olsun 15 Mart…