Rusya merkezli e-ticaret şirketi Ozon, 2025 yılı ilk çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını paylaştı. Şirketin düzeltilmiş faiz, vergi, amortisman ve itfa öncesi kârı (FAVÖK), bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla 3,2 kat artarak 32,4 milyar ruble (yaklaşık 392 milyon dolar) olarak gerçekleşti. Aynı dönemde net dönem sonucu ise 7,9 milyar ruble seviyesinde kaydedildi.

Gelir ve Kârlılık Göstergelerinde Yukarı Yönlü Seyir

Ozon’un 2025 yılı ilk çeyreğinde konsolide geliri %65 oranında artışla 202,9 milyar rubleye ulaştı. Hizmet gelirleri %68, fintech faaliyetlerinden elde edilen faiz gelirleri ise %185 oranında artış gösterdi. Gelirdeki bu artış, süreç optimizasyonlarıyla birleşerek brüt kârın 47,2 milyar rubleye yükselmesine katkı sağladı.

E-ticaret segmentinde düzeltilmiş FAVÖK 19,3 milyar ruble, fintech segmentinde ise 13,1 milyar ruble olarak gerçekleşti. Grup genelinde FAVÖK marjı %3,9’a yükseldi. İşletme faaliyetlerinden elde edilen net nakit akışı da 32,4 milyar rubleye ulaştı.

E-ticaret Segmentinde Talep Artışı Devam Ediyor

E-ticaret faaliyetlerinden elde edilen gelir bir önceki yılın aynı dönemine göre %54 artarak 173,4 milyar rubleye çıktı. Toplam işlem hacmi (GMV) %47 artışla 837,8 milyar ruble (yaklaşık 10,15 milyar dolar) seviyesine ulaştı. Şirketin aktif satıcı sayısı 600 bini aşarken, satıcıların büyük bir kısmı ülke genelindeki farklı bölgelerde faaliyet gösteriyor.

Aktif alıcı sayısı 58 milyona ulaştı; bu, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre 9 milyonluk bir artışa işaret ediyor. Her bir alıcının sipariş sıklığı da yıllık bazda artış göstererek ortalama 27’nin üzerine çıktı. Şirket, bu dönemde toplam 441 milyon sipariş teslim etti.

Lojistik ve Teslimat Altyapısında Büyüme

Ozon, 3,6 milyon metrekareye ulaşan depo kapasitesiyle lojistik altyapısını güçlendirdi. 50 binin altında nüfusa sahip yerleşim yerlerinde teslimat noktası sayısı %40 oranında artırıldı. Böylece her üç siparişten biri küçük şehirler ve kırsal bölgelerdeki müşterilere ulaştırıldı.

Ozon Hakkında

Ozon, 600 binden fazla satıcıyı 58 milyon aktif kullanıcıyla bir araya getiren kapsamlı bir çevrim içi ticaret platformudur. Satıcılar 370 milyondan fazla ürünle geniş bir ürün çeşitliliği sunarken, platform aynı zamanda dijital, lojistik ve reklam çözümleri de sağlamaktadır. Şirketin lojistik ağı 100’den fazla şehirde faaliyet göstermekte olup, 3,6 milyon metrekareyi aşan bir alana yayılmıştır. Ozon, finansal teknoloji alanında Ozon Bank, hızlı teslimat alanında Ozon Fresh ve seyahat rezervasyonları tarafında Ozon Travel gibi iştiraklerle hizmet yelpazesini genişletmektedir.

Kaynak: Bülten