Dizi ve film ihracatındaki başarısıyla adından söz ettiren Türkiye, animasyon alanında da büyümesini sürdürüyor. Precedence Research tarafından yayınlanan "Animation Market" raporuna göre, küresel animasyon pazarı 2024 yılında yaklaşık 436 milyar dolara ulaşırken, 2034’e kadar 895 milyar doları geçmesi öngörülüyor. Türkiye’de animasyon, özellikle çocuklar arasında en çok tüketilen medya türü olarak öne çıkıyor; izleyici payı 2017’de yüzde 8 iken, 2023’te yüzde 32’ye yükseldi.

Bu büyüme, dijital platformlarda yerli yapımların milyonlarca izleyiciye ulaşmasına olanak sağlıyor. Türkiye’nin sevilen çizgi film kahramanı Niloya, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’ndan itibaren yayımlanan yeni bölümleriyle sadece dört ayda 20 milyon görüntülenmeye ulaştı. TRT Çocuk ekranları ve 6 milyonu aşkın abonesi bulunan YouTube kanalı üzerinden yayınlanan Niloya, senaryoları psikologlar ve pedagogların görüşleri doğrultusunda hazırlanan içerikleriyle çocukların izleme alışkanlıkları hakkında önemli veriler sunuyor.

Niloya ve arkadaşları, YouTube’daki Türkçe kanalında 6,3 milyar görüntülenmeye ve 625 milyon saat izlenmeye ulaştı. Toplam 13 dilde yayın yapan kanallarıyla uluslararası alanda da dikkat çeken Niloya, çocuklar tarafından en çok akıllı televizyonlardan (%75) izleniyor. Türkiye’de en çok izleyen iller İstanbul, Ankara ve İzmir olurken, cinsiyet dağılımında kadın izleyicilerin oranı (%56) erkeklere (%44) göre daha yüksek.

Niloya, müzikalleri ve gösterileriyle bugüne kadar 72 ilde yaklaşık 1,2 milyon çocukla buluşarak, yerel değerleri eğlenceli ve öğretici bir şekilde aktarmaya devam ediyor.

Muhabir: Merve US ACIOĞLU