2024 yılı itibarıyla hayata geçen emeklilerin ekonomik koşullarına destek amacını taşıyan düzenlemeye EYT'liler de dahil edilmiş, tüm emeklilerin 65 yaş şartı olmaksızın müze ve ören yerlerini ücretsiz gezebileceği haberleri yer almıştı. Bu kapsamda “Emeklilere ulaşım, konaklama ve bankacılıkta ise geniş kapsamlı indirim dönemi başladı” başlıklı haberlere inanan emekliler hüsrana uğradı.
11 Haziran 2026 tarihinde Ankaralı emekli okur M.G.Ü, İzmir’de turizm amaçlı Bergama Ören yerindeki müzeye gitmek istediğinde “Dijital Emeklilik Kartı” ile ücretsiz giremeyince, eşi ve kendisi için ayrı ayrı 200 TL ücret ödeyerek girdi.
M.G.Ü ardından CİMER’e e-Devlet Kapısı üzerinden “Emeklilik Yılı ilan edilmesiyle emeklilerin ören yerlerini ücretsiz gezebileceği duyurulmamış mıydı?” sorusunu yöneltti. M.G.Ü başvurusunda şunları dile getirdi: “Sn. İlgili, Dijital emekli kartımla 10,06,2026 tarihinde Bergama ören yerine ve müzesine girmek istedim. Emeklilere ücretsiz olmasına rağmen her iki yerde de böyle bir uygulama olmadığı söylendi. Bunun üzerine eşim ve kendim için 200’er TL ödeyerek müze kartı aldım. Emekli kart sahiplerine ücretsiz olmasına rağmen neden böyle olduğu ve ödemenin geri iadesi hususlarında ilginizi rica ediyorum.”

CİMER BAKANLIĞIN SORUYU YANITLAMASINI İSTEDİ
CİMER de konuyu Kültür ve Turizm Bakanlığı’na yönlendirerek, okur M.G.Ü’nün sorununu iletti. Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan gelen cevabi yazıda şöyle denildiği görüldü: “Konuya ilişkin olarak Bakanlığımızca yürütülen ve /veya resmileşmiş bir çalışma bulunmamaktadır. Bununla birlikte, 65 yaşını doldurmuş T.C. vatandaşları, ‘Müze ve Örenyerlerine Girişlerinde Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönerge’nin “Ek-4Muafiyetler Listesi” kapsamında, ilgili müze ve ören yerlerinde görevli personele kimlik kartı ibarz ederek, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Milli Saraylar ve Çanakkale ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığına bağlı 350’den fazla müze ve örenyerinin tamamına bir yıl boyunca aynı müzeye iki kere olmak üzere ücretsiz giriş hakkı sağlanmaktadır. Mezkur Yönergeye ve ziyaret alanlarımıza, https://dosim.ktb.gov.tr/TR-

Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın gönderdiği yönergedeki internet adresinde yer alan muafiyet listesinde sadece, 18 yaş altındaki Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları, 65 yaş ve üzerindeki vatandaşlar, gaziler ve şehit yakınları, engelliler ve bir refakatçisi, er ve erbaşlar, ICOM, ICOMOS ve UNESCO kartı sahipleri, basın kartı sahipleri ile Kültür ve Turizm Bakanlığı personeli ve emeklileri yer alıyor. Ancak duyurusu yapılan emekli olmuş kişiler bulunmuyor.





