Hükümet, Türkiye’nin en büyük özelleştirme adımlarından birine hazırlanıyor. Plan kapsamında 15 Temmuz Şehitler Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve dokuz otoyolun satışının gündeme geldiği belirtiliyor.

Köprü ve otoyolların özelleştirilmesi ihtimali, siyasette tartışma yarattı. CHP Mersin Milletvekili ve TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Üyesi Gülcan Kış, bu adımın kamu yararıyla bağdaşmadığını savunarak, “Vatandaşın vergisiyle yapılan yatırımlar yandaş şirketlere veya yabancı fonlara satılamaz” dedi.

“2012’de ‘ihanet’ denmişti”

Kış, dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan’ın 2012 yılında iptal edilen ihaleye ilişkin açıklamalarını hatırlattı. Erdoğan o dönem, “7 milyar doların altındaki satış ihanettir” ifadesini kullanmıştı. CHP’li Kış, bugün gündeme gelen özelleştirme girişiminin, yanlış ekonomi politikalarının sonucu olduğunu öne sürdü.

Muhtemel etkiler

Kış’a göre özelleştirme gerçekleşirse şu sonuçlar gündeme gelebilir:

  • Geçiş ücretlerinde artış,

  • Devletin fiyat düzenleme yetkisinin azalması,

  • Gelir garantilerinin kamuya yük oluşturması,

  • Elde edilecek gelirin kısa vadeli katkı sağlaması.

Dünya örnekleri

Kış, Fransa, İspanya, ABD ve Kanada’da köprü ve otoyol özelleştirmelerinin uzun vadede sorunlar yarattığını; ücret artışları, şirket iflasları ve kamuya ek maliyetler doğurduğunu hatırlattı.

CHP karşı çıkıyor

CHP’li Kış, partisinin bu özelleştirme girişimine hem TBMM’de hem de kamuoyu nezdinde karşı duracağını belirterek, “Köprüler ve otoyollar halkın malıdır, satılamaz” ifadesini kullandı.

Muhabir: Hatice GÜREL