Başkent Ankara’da son günlerde Ankarakart’la ilgili sorunlar yaşanıyor. Vatandaşlar, Ankarakart’ı aktarma süresi olan 75 dakika içinde kullanmalarına karşın kartlarının aktarma yapmadığından şikayetçi. Ayrıca bazı validatörler de Ankarakart’ı okumuyor, “EGO CEP’te” uygulamasının ise çalışmadığı belirtiliyor.
Sosyal medyada pek çok vatandaş konuya ilişkin şikayetlerini iletirken, dün EGO Genel Müdürlüğü’nden konuya ilişkin açıklama geldi. Açıklamada, Elektronik Ücret Toplama Sistemi’nin (EÜTS) yenilenme aşamasında olduğu belirtilerek, “Son günlerde yaşanan Ankarakartların bazı validatörlerde okunmaması, aktarma işlemlerinin yapılamaması gibi problemler, eski yüklenici firma E-KENT'in kurumumuzla yaptığı sözleşme maddelerini yerine getirmemesi ve gerekli kontrolleri yapmamasından kaynaklanmaktadır” denildi.
VATANDAŞ MAĞDUR EDİLMEYECEK
Açıklamanın devamında şu ifadelere yer verildi: “Bu süreçte herhangi bir hak kaybı oluşmayacaktır.Vatandaş memnuniyetini en üst düzeyde tutma amacımız doğrultusunda, bu tür teknik sorunların giderilmesi için yoğun bir çalışma yürütülmektedir. Yaşanan sorunlara istinaden taleplerinizi EGO CEP’TE Mobil Uygulamasında yer alan ‘Sorun Bildir’ butonu veya https://baskent153.ankara.bel.tr/Basvuru/14 web adresinden bizlere ulaştırabilirsiniz. Sabrınız ve anlayışınız için teşekkür eder, oluşabilecek herhangi bir rahatsızlık için özür dileriz.”
GÜLTEKİN: ESKİ FİRMA SORUN ÇIKARIYOR
Çalık Holding’e ait E-KENT firmasıyla, eski Ankara Büyükşehir Belediye (ABB) Başkanı Melih Gökçek döneminde sözleşme yapıldığı biliniyor. ABB kaynakları, bu firma ile sözleşmenin sona erdiğini ve bu yüzden sorun çıkardığını belirtirken yeni firma Asis’in (Asis Elektronik ve Bilişim Sistemleri A.Ş.) ise 19 Haziran’dan itibaren hizmet vermeye başlayacağını belirtiyor. ABB Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Koordinatörü Volkan Memduh Gültekin de baskentgazete.com.tr’ye yaptığı açıklamada vatandaşların mağdur edilmeyeceğini belirterek, “Sözleşme bitiyor, yeni sisteme geçiyoruz. Bu yüzden eski firma sorun çıkarıyor” dedi. E-KENT firmasına herhangi bir ödeme yapmayacaklarını belirten Gültekin, “Vatandaşı da mağdur etmeyeceğiz” diye konuştu.
E-KENT: SIKINTI BİZDEN OLSA MÜDAHALE EDERDİK
Telefonla ulaştığımız E-KENT firmasından bir yetkili ise sorunun ABB kaynaklı olduğunu öne sürerek “Sıkıntı bizimle ilgili olsa müdahale ederdik, Vatandaşlar bizi de arıyor, hizmet vermeye devam ediyoruz. Sorun yaşanan kartlarla ilgili kayıtlar oluşturduk, oluşturuyoruz ve 153 hattına iletiyoruz” dedi.