EPDK geçtiğimiz aylarda yaptığı çalışma kapsamında finansal promosyonların kapsamının genişletilerek ücretsiz ve indirimli akaryakıt/LPG sunulmasına devam edilmesine, ek olarak akaryakıt/LPG alımına bağlı olarak kazanılan puanların başka alanlarda da kullanılabilmesine yönelik kampanyalarda düzenlenebilmesi değerlendirmeye aldı. Bu çalışmalar neticesinde finansal promosyon kapsamında, tüketicinin faydalanabileceği seçeneklerden birinin ücretsiz veya indirimli akaryakıt veya LPG olması şartı ile, tüketici lehine finansal faydalar sağlamasına yönelik farklı seçeneklerin de sunulmasının serbest bırakılmasına karar verdu. EPDK tarafların gerekli hazırlıklarını tamamlayabilmesine olanak sağlanması amacıyla kararın önümüzdeki yılın nisan ayı itibariyle yürürlükte olması uygun gördü.
Kurum akaryakıt ve LPG piyasalarında uygulanan promosyonlara ilişkin düzenlemeleri 2011 yılına dayanmakta, hatırlanacağı üzere 2010 yılı ve öncesinde akaryakıt istasyonlarında yakıt alımlarına bağlı olarak tüketicilerin ihtiyaçları doğrudan gözetilmeksizin çeşitli ürünler verilmekteydi, verilen bu ürünler yarattığı ilave maliyetler nedeniyle akaryakıt fiyatları üzerinde gereksiz bir maliyet yaratırken tüketici faydasının da istenen seviyede oluşmamasına neden olmaktaydı. 2011 yılının başında alınan Kararlarla birlikte akaryakıt ve LPG alımlarında tüketicilere aynı promosyon kapsamında ürünler sunulmasına kısıtlama getirmişti.
2019 yılında promosyonlara ilişkin olarak bu kez çok daha kapsamlı bir düzenlemeye gidilerek, hizmet promosyonu kapsamında tüketicilere sunulacak hizmetlerin neler olduğu belirtilmiş, oto yıkama, yağ değişimi, lastik değişimi gibi araçlarla ilgili hizmetlere yönelik promosyonlar düzenlenebileceğine ilişkin hükümlere kararda yer vermişti.