Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK)… Kendi web sitesinde yer alan bilgilere göre; halen il ve ilçe düzeyinde kurulmuş 3 bin 98 meslek odası, il düzeyinde kurulmuş 82 Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği ve merkezi Ankara'da olan 13 mesleki Federasyonu ile sayıları 2 milyonun üzerinde kayıtlı esnaf ve sanatkarı bulunan bir çatı örgüt söz konusu olan… Bu bağlamda sorumluluğu büyük Konfederasyonun… Esnafın da kamuoyunun da beklentisi yüksek bu örgütten. Konfederasyon'un Başkanı Bendevi Palandöken, geçtiğimiz günlerde yaptığı bir açıklamada alışverişe listesiz çıkılmaması gerektiğini ve alışverişte bilinçli tüketicinin kazandığını ifade etti. Ve doğru fiyatı bulmak için en az 4-5 marketin gezilmesi gerektiği önerisinde bulunurken, piyasa fiyat araştırmasının çok iyi yapılması gerektiğinin altını çiziyor Palandöken.

Ve de diyor ki Sayın Bendevi Palandöken; 'Bilinçli tüketici olarak ihtiyaç listesi hazırlamadan çarşıya çıkılmamalı. Gereksiz harcamaların önüne geçmek için alışverişte ihtiyaç listesi temel alınmalı. En önemlisi stantlarda fiyatı uygun ürün tercih edilmeli…

Marketler eskiden semt pazarlarıyla rekabet etmek için fiyatları indirip müşteri çekiyordu. Şimdi pazarlarda tezgahlar yarı yarıya azalınca rekabet edecek kimse kalmadı. Dolayısıyla arz talep dengesizliğine de bağlı olarak fiyat istikrarı bozuldu. Burada doğal afetler ve iklim değişikliği gibi olayların da etkisi var. Ancak bu tür ekstrem olaylar ilk kez yaşanmıyor. Şu anda tezgahlarda sebze ve meyve fiyatları cep yakıyor. Yüksek zamlarla başa çıkmak için bazı ürünleri rafa kaldırmak çözüm değil, sadece söylem. Belki vatandaş 1 kg değil de yarım kilo ya da 250 gram da olsa o ürüne ihtiyaç duyacak. Burada tüketicilere de büyük görev düşüyor. Evin hanımları ve ailenin reisleri eve en yakın marketten tüm alışverişini hızlıca yapıp kazançlı çıktığını sanmasın.'

Vatandaşların piyasadaki ürün fiyatlarına hakim olmadan alışveriş yaptığında zararlı çıktığı uyarısı yapıyor Palandöken ayrıca…

Tüm bu uyarıları konusunda son derece haklı olabilir TESK Başkanı. Ancak vatandaşın market gezmeden önce cebinde sokağa çıkacak parasının olup olmadığına da bakmak gerek öncelikle. Başkanı olduğu Konfederasyona bağlı esnafın geldiği noktada hangi ekonomik sıkıntılar içerisinde olduğunu görmek gerek… Bırakın market gezerek fiyat araştırmayı, milletin tanzim satış kuyruklarına neden girdiğine bir bakmak gerek…Millet cepte para olmadan fiyat araştırsa ne olacak? Alım gücü olmadan araştırmanın ne faydası olacak? Bu soruların yanıtını vermek gerek öncelikle…