İtalya’da ayakkabı sektörüne yönelik Expo Riva Schuh & Garda Bags Fuarına 7 yıldır milli katılım organizasyonu gerçekleştiriliyor. İlk yıllarda 10 firma ile başlandı, zamanla 40 firmaya ulaşıldı ve uluslararası katılımda ilk üç ülke arasına girildi. Benzer bir başarının MIPEL’de de yakalanacağına inanılıyor. Sektör yetkilileri, “Ancak ekonomik koşulların etkisi umduğumuzdan daha derin oldu” tespiti yapıyor.

Türkiye’nin İtalya’ya deri ürünleri ihracatı 2023 yılında 145 milyon dolar iken, 2024 yılında yüzde 32 düşüşle 99 milyon dolara geriledi. Saraciye sektörü temsilcileri, İtalya’ya ihracattaki düşüşü durdurmak için MIPEL’de yer alacaklarını dile getiriyor.

İtalya’nın Milano kentinde yılda iki kez düzenlenen MIPEL Fuarı’nın, saraciye, deri çanta ve aksesuar alanında dünyanın en önemli buluşma noktalarından biri olduğuna dikkat çekilirken, fuarın 127 edisyondur aralıksız düzenlendiği ve sektör temsilcilerini bir araya getirdiğine vurgu yapılıyor.

7-9 Eylül 2025 tarihlerinde Milano’da gerçekleştirilecek MIPEL Fuarı’na Türkiye Milli Katılım Organizasyonuyla katılacak Türk firmalarının; Metiş Deri Ürünleri, Gündoğdular Deri Saraciye, BSP Bag Ayakkabı Saraciye, MC Trade Danışmanlık, OVERQ ve Artkıy Deri Mamulleri olacağı belirtiliyor.

Sektör temsilcileri saraciye sektörünün yüksek faiz, yüksek enflasyon ve düşük döviz kuru sarmalında tüm zorluklara rağmen ihracatını artırmayı sürdürdüğüne vurgu yapıyor. 2025 yılının Ocak-Temmuz döneminde sektör ihracatı yüzde 7 yükselişle 131 milyon dolardan 141 milyon dolara çıktığını hatırlatan sektör yetkilileri, “Saraciye sektörünün ihracatta ilk üç pazarı ise; 14,8 milyon dolarla İtalya, 14,6 milyon dolarla Almanya ve 13 milyon dolarla İngiltere oldu” değerlendirmesine yer veriyorlar.

Muhabir: Cemil Cahit SARAÇOĞLU