Çocuk ve Ergen Psikiyatri Uzmanı Dr. Öğr. Üyesi Melek Gözde Luş, sağlıklı öğretmen-öğrenci ilişkilerinin çocukların hem akademik performansını hem de sosyal ve duygusal gelişimini doğrudan etkilediğini söyledi. Bu ilişkinin güven, saygı, empati ve açık iletişim üzerine inşa edilmesi gerektiğini vurgulayan Luş, öğretmenlerin çocuklar için sadece bir eğitici değil, aynı zamanda güçlü birer rol model olduğunu ifade etti.
Bireysel farklılıkların göz ardı edilmesinin öğrencilerde özgüven kaybı, duygusal dalgalanmalar ve sosyal geri çekilme gibi sorunlara yol açabileceğini aktaran Luş, sabırsız ve empati yoksunu yaklaşımların kaygıyı artırabildiğine dikkat çekti. Sınırların öğrencinin yaş ve gelişim düzeyine uygun biçimde açıkça belirtilmesinin önemine değinen Luş, yargılamayan, düzenli ve sürdürülebilir iletişimin hem güven ortamını güçlendirdiğini hem de sorunların büyümeden çözülmesini sağladığını belirtti.
Etkileşimli sınıf etkinliklerinin öğrencilerin fikirlerini özgürce ifade etmesine katkı sunduğunu kaydeden Luş, işbirlikçi öğrenme yöntemlerinin sorumluluk bilinci ve ekip çalışması becerilerini desteklediğini söyledi. Cezalandırıcı tutumlar yerine öğrenciyi doğruya yönlendiren, çabasını takdir eden ve gelişimine fırsat tanıyan yaklaşımların akademik ve sosyal gelişimi olumlu yönde etkilediğini ifade eden Luş, destekleyici bir sınıf ortamının çocuklarda motivasyonu artırdığını dile getirdi.


