Adjust tarafından yayımlanan Alışveriş Uygulamaları 2025 Raporu’na göre, küresel perakende e-ticaret satışlarının 2025 yılında 6,42 trilyon dolara ulaşması, tüm satışlarının yüzde 20’sinden fazlasını oluşturması ve sadece mobil ticaretin 2,5 trilyon dolar ciro sağlaması öngörülüyor. Alışveriş uygulaması pazarlamacıları ve geliştiricileri için bu rakamlar büyük bir potansiyele işaret ediyor.
Ancak fırsatlarla birlikte karmaşıklık da artıyor. Bölgesel ekonomik yavaşlamalar, ABD’nin uygulamaya koyduğu yeni gümrük vergileri ve tüketicilerin giderek daha temkinli hale gelen tutumu, kullanıcı alışkanlıklarını, ihtiyaçlarını ve beklentilerini derinden değiştiriyor.
2025’te alışveriş uygulamaları, değişen tüketici davranışları, ekonomik belirsizlikler ve hızla ilerleyen teknolojik yeniliklerle şekillenen bir ortamda yol alıyor. Kullanıcı ihtiyaçlarını önceden tahmin edebilen, çok kanallı kullanıcı yolculuklarına hızla uyum sağlayabilen ve her etkileşimi yapay zekâ destekli içgörülerle zenginleştirebilen uygulamalar, rekabette öne çıkacak ve bu dönüşüm sürecinin kazananları olacak.
Adjust'ın Ortadoğu, Türkiye ve Afrika (META) Satış Direktörü Başak Zerman, mobil ticaretin geleceğine ilişkin, “Kullanıcılar artık markalarla etkileşime geçerken yalnızca ürün değil, deneyim satın alıyor. Bu değişen beklentiler karşısında, 2025 ve sonrasında oyunun adı: hız, esneklik ve kişiselleştirme. İşte tam da bu ihtiyaçlara cevap veren Adjust Growth Copilot gibi yapay zekâ destekli araçlar, pazarlamacılara yalnızca veriye dayalı kararlar alma imkânı sunmakla kalmıyor, aynı zamanda dinamik stratejiler geliştirme fırsatı da yaratıyor. Ayrıca, yine çok yeni Adjust’ın yayımladığı Alışveriş Uygulamaları İçgörüleri Raporu, sürekli değişen zorluklar ve fırsatlar karşısında pazarlamacılara rehberlik etmeyi amaçlıyor” değerlendirmesi yaptı.