Işık, “Kış geldiğinde en büyük problemler akülerde ve soğutma sıvılarında ortaya çıkar. Doğru soğutma sıvısı seçimi, aracın yaz aylarında hararet yapmasını önlediği gibi kışın da -37 dereceye kadar çalışma özelliğiyle motorun donmasını engeller. Tüm sıvıların düzenli kontrolü, beklenmedik hasar ve kazalara karşı sürücüleri korur.” dedi.

Dünyanın en köklü yağ üreticilerinden Motul, hava sıcaklıklarının düşmesiyle birlikte araç sahiplerine yol gösterici kış bakım önerileri sunuyor. Kış lastiği, akü, silecek suyu ve motor yağı gibi temel noktaların düzenli kontrol edilmesi gerektiğine dikkat çeken şirket, ihmal edilen küçük detayların yüksek masraflara yol açabileceğini hatırlatıyor.

“Motor soğutma sistemine asla yüzde yüz su koymayın”

Soğutma sıvısındaki doğru karışım oranına dikkat çeken Ferhat Işık, konsantre ürünlerde yüzde 45 saf su ve yüzde 55 soğutma sıvısı kullanılması gerektiğini belirtti. Ayrıca farklı tür soğutma sıvılarının karıştırılmaması gerektiğini vurgulayan Işık, yalnızca su eklemesinin motorun donmasına yol açabileceği uyarısında bulundu: “Donan bir motor blok çatlatarak yüksek masraflar çıkarabilir. Bu nedenle aracın kullanım şartlarına uygun, üretici onaylı ve dayanıklı ürünlerin tercih edilmesi önemli.”

Motor yağı ihmal edilmemeli

Motor yağının da kış performansı için kritik olduğuna dikkat çeken Işık, yanlış viskozitede motor yağı kullanımının motorun donma riskini artırabileceğini ifade etti. Motor yağ seviyesinin düşük olmasının da ilk çalıştırma sırasında hasar ihtimalini yükselttiğini belirterek, sürücülerin düzenli kontrol yaparak olası arızaların ve kazaların önüne geçebileceğini söyledi.

Uzmanlar, tüm bu basit bakım adımlarının araçların kış şartlarına daha güvenli şekilde hazırlanmasına katkı sağladığını belirtiyor.

Muhabir: İrem Akbay