Areda Piar tarafından gerçekleştirilen “Koku Araştırması”, parfümün tüketicinin hayatında nasıl bir yer edindiğini ortaya koydu. Araştırmaya göre, parfüm kullanımı artık yalnızca özel etkinliklerle sınırlı kalmıyor; günlük rutinlerin vazgeçilmez bir parçasına dönüşmüş durumda.

Günlük kullanım artıyor

Katılımcıların %81,4’ü işe, okula ya da alışverişe giderken parfüm kullandığını belirtti.

Parfümü “özel etkinliklerde” kullananların oranı %55,3, “romantik veya sosyal buluşmalarda” kullananların oranı ise %39,7 oldu.

Katılımcıların %30,7’si evde veya kişisel rahatlama anında parfüm kullanırken, %25,6’sı spor sonrası parfüm tercih ettiğini ifade etti.

Günde birden fazla kullananlar çoğunlukta

Araştırmaya göre katılımcıların %47,4’ü günde birden fazla kez parfüm kullanıyor.

%40,8’i günde bir kez, %8,7’si haftada birkaç kez, %3,1’i ise nadiren parfüm tercih ettiğini belirtti.

En çok tercih edilen kokular: Çiçeksi ve fresh

Türkiye’de en çok tercih edilen parfüm türü çiçeksi kokular (%29,3) olurken, onu fresh kokular (%22,3) takip ediyor.

Daha karakteristik “odunsu” (%15,5) ve “vanilyalı” (%12,2) notalar da dikkat çekiyor.

En az sevilen koku: şekerli

“En sevmediğiniz koku türü hangisidir?” sorusuna katılımcıların %33,5’i “şekerli kokular” cevabını verdi.

Odunsu kokular (%19,4) ve meyveli kokular (%15,8) da en az beğenilenler arasında yer aldı.

Kalıcılık ilk sırada

Parfüm alışverişinde tüketiciler için en belirleyici faktör “kalıcılık” (%44,4) olurken, onu “koku beğenisi” (%41,9) izledi.

Fiyat (%7,5), marka bilinirliği (%4,1) ve ambalaj tasarımı (%1,1) gibi unsurlar ise daha geri planda kaldı.

Kişisel bakımda duş jeli lider

Araştırma, kişisel bakım ürünleri tercihlerine dair de ipuçları sunuyor.

Katılımcıların %83,3’ü duş jeli, %71,1’i roll-on, %50,7’si ise vücut losyonu kullandığını belirtti.

Kolonyada limon klasikleşti

Katılımcıların %38,2’si limon kolonyasını en sevdiği aroma olarak seçti.

Limonu, kiraz çiçeği (%16,2) ve okyanus esintisi (%15,6) takip etti.

Mandalina (%12,6) ferah seçenekler arasında öne çıkarken, bergamot (%7,2) ve baharatlı kokular (%6,5) daha az tercih edildi.

Muhabir: Merve US ACIOĞLU