Emlak vergisinde ikinci taksit ödeme döneminin içindeyiz. Taksit ödemeleri için son gün 1 Aralık. Emlak vergisi bildiriminin nereye ve ne zaman verileceğini bu yazımda anlatacağım.
Vergi değerini değiştiren sebeplerin bulunması durumunda emlak vergisi bildirimi verilmesi zorunlu oluyor. Bildirimler; yeni inşa edilen binalar için, inşaatın sona erdiği veya inşaatın sona ermesinden evvel kısmen kullanılmaya başlanmış ise her kısmın kullanılmasına başlandığı, vergi değerini değiştiren sebeplerin doğması halinde, değişikliğin meydana geldiği, bütçe yılı içerisinde emlağın bulunduğu yerdeki ilgili belediyeye veriliyor. Daha sonra her yıl iki taksit halinde ödeniyor.
Eğer bu değişiklik durumları yılın son üç ayı içinde olursa ne yapmak gerekir? Eğer son üç ayda yeni bir inşaata taşındaysanız taşınmanızın ardından üç ay içinde bildirimi vermeniz gerekiyor. Müşterek mülkiyette mükellefler müşterek imzalı bir bildirim verebilecekleri gibi, münferiden de bildirim verebiliyorlar. Paylı mülkiyet halinde ise bildirim münferiden veriliyor. Müşterek mülkiyette münferiden bildirim verildiği takdirde, gayrimenkule ait vergi değeri üzerinden hissedarların adedine göre ayrı ayrı tarh ve tahakkuk yapılıyor.
Emlak vergisi mükelleflerinden emlak vergisi bildirimi dışında bir belge talep edilmiyor. Yani emlak vergisi bildirimi dışında tapu sureti, kimlik fotokopisi, vergi kimlik numarasını gösteren belge, elektrik ve su abone belgesi, yapı kullanma izin belgesi, m² cetveli veya başkaca bir belge talep edilmiyor.
Eğer bildirim yapılmazsa amme alacakları yasası çerçevesinde bir ceza ile karşı karşıya kalabilirsiniz. Emlak Vergisi bildiriminin süresinde verilmemesi durumunda, Vergi Usul Kanunu uyarınca vergi ziyaı cezası ve ikinci derece usulsüzlük cezası kesiliyor. Emlak vergisi bildirimini kanuni süresinde vermeyen mükellefler pişmanlık ve ıslah hükümlerinden yararlanamıyorlar.