Kamuoyuna “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” olarak tanıtılan ve 2024-2025 eğitim-öğretim yılında uygulamaya konacak yeni müfredata, eğitim sendikalarından tepkiler geliyor. Dün Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin tarafından imzalanarak onaylanan müfredata, sendikalar, “bilimsel olmadığı, laikliğe savaş açtığı”nı öne sürerek karşı çıkıyor. Eğitim-Sen Genel Merkezi’nde bugün düzenlenen basın toplantısında da konuya ilişkin değerlendirmeler yer aldı. Yapılan açıklamada, “Ülkeyi yönetenlerin ve MEB’in çok büyük bir ciddiyetle ve samimiyetle konuyu ele alması ve eğitimin tüm bileşenleri, akademisyenleri, eğitim uzmanları, eğitim sendikaları, eğitim fakülteleri ile yan yana gelerek bir müfredat hazırlaması gerekirdi” ifadesi yer aldı. 

Diğer yandan, değişim gerekçeleri, ihtiyaç analizleri, eğitim programı hazırlama teknikleri, vb. adımların hiçbirinin yapılmadığının savunulduğu açıklamada, “Daha da önemlisi pilot uygulamaya gerek kalmadan müfredatın hemen önümüzdeki eğitim-öğretim yılı içinde uygulamaya başlanacağı açıklanmıştır. Dikkatinizi çekmek istiyoruz, yangından mal kaçırırcasına çok hızlı bir süreç işletilmiştir” denildi.

MÜFREDATA NEDEN KARŞI ÇIKILIYOR?

Eğitim-Sen’den yapılan açıklamada, söz konusu müfredatın “bilimsel olmadığı”, “laik olmadığı” gibi gerekçelerle karşı çıkılıyor. Açıklamadı müfredata neden karşı çıkıldığına ilişkin şu maddeler öne sürüldü:

-     “Bilime ve bilimsel gerçeklere savaş açtığı için,

-     Laik eğitim ve laik yaşamı hedef aldığı için,

-     Cumhuriyetin aydınlanmacı değerlerini ortadan kaldırdığı için,

-     Cinsiyetçi olup, toplumsal cinsiyet eşitliğine yer vermediği için,

-     Toplumsal, kültürel çeşitliği yok saydığı için,

Mersin'de terör örgütü elebaşı lehine slogan atan 10 şüpheli tutuklandı Mersin'de terör örgütü elebaşı lehine slogan atan 10 şüpheli tutuklandı

-     Eğitimi piyasaya açmak, kamusal eğitimi ortadan kaldırmaya yönelik hazırlandığı için,

-     Öğrencileri belirsizliğe, umutsuzluğa ve geleceksizliğe sürüklediği için,

-     Sınav odaklı eğitim sistemine devam ederek, öğrenci yeteneklerini beceriler üzerinden değil değerler üzerinden gerici bir yöntemle ölçmek için,

-     Eğitimi bir bütün olarak dincileştirme ve bütün okulları imam hatip müfredatları ile eşleştirmek için,

-     Birleştirici, bütünleştirici ortak yurttaş bilinci yerine, ayrıştırıcı ve kutuplaştırıcı olduğu için.”

Açıklamada, iktidara ve Bakan Tekin’e “Bu müfredatı derhal geri çekin” çağrısı yapıldı

Muhabir: Merve Us Acıoğlu