Türkiye’de doğal taş ihracatının lideri Ege Maden İhracatçıları Birliği, yıllık 1 milyar dolarlık doğal taş ihracat hedefine ulaşmak için geleneksel ihraç pazarlarına Afrika kıtasını ekledi. Bu kapsamda Kenya’ya çıkarma yapan sektör, “Kenya Doğal Taş Sektörel Ticaret Heyeti” düzenledi. 10 Türk firması, Afrikalı ithalatçılarla yaptıkları 232 ikili iş görüşmesinin en az yüzde 30’unun ihracat bağlantısına dönüşeceğine dikkat çekti.
Ticaret Bakanlığı’nın 2025 yılında Kenya’yı hedef ülkeler arasına aldığına dikkati çeken Ege Maden İhracatçıları Birliği Başkanı İbrahim Alimoğlu, EMİB olarak Afrika Kıtasına yönelik ilk sektörel ticaret heyetine imza attıklarını, bu heyet kapsamında Kenya yanında çevre ülkeler Somali, Etiyopya, Güney Sudan, Uganda ve Tanzanya’dan gelen doğal taş ithalatçılarıyla ikili iş görüşmeleri gerçekleştirdiklerini belirtti.
ÜÇÜNCÜ ÜLKELERİ ARADAN ÇIKARDIK
Bugüne kadar Kenya’ya doğal taş ihracatını İngiltere, Portekiz, Fransa gibi üçüncü ülkeler üzerinden gerçekleştirdikleri bilgisini veren Alimoğlu, “Kenya, doğal taş sektörü açısından önemli bir potansiyele sahip. Görünürdeki istatistiklerde üst sıralarda yer almasa da gerçekte bölgedeki en büyük pazarlardan birisi konumunda. Sektörel ticaret heyeti organizasyonumuzda bölgede güçlü bir iletişim ağına sahip olan Karibu firmasıyla iş birliği yaptık. Ticaret Bakanlığımızın onayıyla düzenlenen heyet kapsamında, ikili iş görüşmeleri Nairobi Serena Otelinde organize edildi. Katılımcı firmalarımız bu sayede Kenya’daki ithalatçılarla birebir görüşme imkânı buldu. Afrika kıtasında öne çıkan pazar trendlerini yerinde gözlemleyerek, bu pazara uygun ürünler ve talepler hakkında değerli bilgiler edindik. Heyetin ilk gününde Natural Stone Kenya, Stone Arts ve Tile & Carpet Centre firmalarına ziyaretler yaptık” diye konuştu.
İKİLİ İŞ GÖRÜŞMELERİNİN YÜZDE 30’U KISA VE ORTA VADEDE ANLAŞMAYLA SONUÇLANACAK
Kenya ve çevre ülkelerden gelen 48 sektör temsilcisiyle 10 doğal taş ihracatçısı Türk firmalarının 232 ikili iş görüşmesi yaptıklarının altını çizen Alimoğlu sözlerini şöyle tamamladı: “Katılımcı firmalarımızla yaptığımız değerlendirme sonucunda firmalarımız, bu görüşmelerin yaklaşık yüzde 30’unun kısa veya orta vadede olumlu sonuçlanabileceğini beyan ettiler. Bu oran ilk kez gidilen bir pazarda çok iyi bir sonuç. İhracatçılarımızın beklentilerinin karşılık bulmasını diliyoruz.”