Zandar, Garda Fuarı’yla ilgili genel değerlendirmesinde “Garda Fuarı’nın son günü katılımcı firmalarımızla yaptığımız görüşmelerde yüzde 80’lik büyük bölüm ihracat bağlantılarında geçen yıllara göre düşüşler olduğunu dile getirdi. Fuarın verimli geçtiğini beyan edenlerin oranı yüzde 10’da kaldı. Diğer yüzde 10 ise; çok verimsiz bir fuar geçirdiklerini ifade ettiler. Avrupa pazarındaki tedirginlik devam ediyor. Avrupa’da 2024 yılında mağazaların sayısında yüzde 18 düşüş yaşandı. Rusya Federasyonu sadece Çin’den alışveriş yapmaya devam ediyorlar. Amerika bizler için bir alternatif olabilecek potansiyele sahip. Onlarda belirsizlikler yüzünden karar veremiyorlar” değerlendirmesi yaptı.

ABD Ayakkabı Perakendecileri Derneği ile görüştüler

Fuar süresince, ayakkabı ve saraciye sektörleri açısından hedef pazar konumundaki ABD’de gerçekleştirilebilecek ortak etkinlikler kapsamında ABD Ulusal Ayakkabı Perakendecileri Derneği Başkanı Mark Denkler ile bir toplantı yaptıklarını da paylaşan Zandar, “Türkiye’de maliyetlerdeki artış nedeniyle basic ürünlerde dünyadaki rakiplerimizle fiyat rekabetine giremiyoruz. O nedenle Türk deri sektörü katma değerli ürün ithal eden pazarlarda rekabet edebilir. ABD pazarını bu nedenle önemsiyoruz. ABD pazarında ihracatımızı artırabileceğimize inanıyoruz. Türk deri sektörünün 2025 yılı ocak – mayıs döneminde ihracatı yüzde 4 azalışla, 650 milyon dolardan 627 milyon dolara düşerken, ABD’ye ihracatımız yüzde 22’lik artışla 19,5 milyon dolardan 23,7 milyon dolara yükseldi. ABD pazarı bize umut veriyor” diye konuştu.

Garda Bags network etkinliğine Halil Gündoğdu katıldı

Garda Bags bölümünde düzenlenen uluslararası networking etkinliğinde ise Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Halil Gündoğdu yer aldı. Gündoğdu, Türkiye’nin saraciye sektöründeki üretim ve ihracat potansiyelini yabancı alıcılara tanıttı.

Expo Riva Schuh Garda Bags Fuarı’nın bir sonraki edisyonunun 10-13 Ocak 2026 tarihlerinde düzenleneceğini ifade eden Gündoğdu, Garda Fuarı’nın uluslararası fuarlar arasında en doğru ayakkabı çanta fuarı olarak öne çıktığını, Garda Fuarı’na katılan firmaların verimli sonuçlar aldıklarını, 2026 yılında Garda Fuarı’nda Türk ayakkabı ve saraciye sektörlerinin yoğun bir katılımla yer almaları için bugünden çalışmalara başladıklarını vurguladı.

Muhabir: Cemil Cahit SARAÇOĞLU