Ülkemiz genelinde seyreden yüksek sıcaklıklar özellikle de tansiyon, astım hastaları, yaşlı ve hamileleri tehdit eder ölçülere ulaştı. Aşırı sıcaklarda dikkat edilmesi gerekenler için uyarılarda bulunan Dr. Ömer Ufkun Yıldırım, özellikle solunum yolu ve tansiyon hastalarının çok dikkatli olması gerektiğini söyledi. Sıcaklarda sağlıklı beslenilmeli, sebze ve meyve ağırlıklı bir beslenme takip edilmeli ve 11.00-15.00 arasında dışarıda, güneş altında kesinlikle kalınmamalı diyen Dr. Yıldırım güneş Çarpmasına dikkat çekti.

Güneş çarpmasına ve soğutma cihazlarına dikkat edilmeli

Türk Kanser Derneği’nden destek çağrısı Türk Kanser Derneği’nden destek çağrısı

Yüksek sıcaklarda uzun süre dışarıda ve güneşe maruz kalmak güneş çarpmasına neden olabilir. Sıcaktan korunmak için kullanılan soğutma cihazlarının da farklı sağlık sorunlarına yol açabileceğini belirten Dr. Yıldırım bu cihazların bakımının yaptırılarak kullanılması tavsiyesinde bulundu. "Nemli hava soğutma mekanizmasını azaltarak güneş çarpmasına sebep olabilir. Yüksek sıcaklıklarda fazla alkol tüketmek, kalın giyinmek ve aşırı besin tüketmek güneş çarpmasını tetikleyebilir. Sıcak havada insan vücudu kan akışını deri yüzeyine doğru artırır. Terleme ve soluk verme ile kendisini fazla ısıdan kurtarır. Terleme ve soluk almanın tam olarak gerçekleşemediği durumlarda sıcak bitkinliği ve güneş çarpması da kaçınılmaz hale gelir. Sodyum ve klor kaybı ile birlikte güneş çarpması belirtileri de görülmeye başlar. Sıcaktan korunmak için kullanılan cihazların direk karşısında oturmak, temizliğini yaptırmamak ve üzerimize vuracak şekilde konumlandırmak da farklı sağlık sorunlarına yol açabilir."

Sıvı tüketimine önem verin

Aşırı sıcaklarda yeterli sıvı alımında dikkat edilmesi gerektiğinin altını çizen Dr. Yıldırım; ''Özellikle güneş ışığının daha dik açılarla geldiği 11:00 ile 15:00 saatleri arasında güneş altında kalınmamalıdır. Kıyafetlerin pamuklu türü olmasına dikkat edilmelidir. Naylon kıyafetlerden kaçınılmalıdır. Terleme ile sıvı kaybının telafisi için su, çay, soda ve ayran gibi şekersiz ve asitsiz içeceklerin tercih edilmesi gerekir. Günlük su alım miktarının 3 litrenin altında olmaması gerekir” ifadelerini kullandı.

Kaynak: Haber Merkezi