Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2026 bütçe görüşmelerinde söz alan CHP Kocaeli Milletvekili Nail Çiler 29 Ekim’de Gebze’de Arslan Apartmanı’nın yıkılması sonucu 4 kişinin hayatını kaybettiğini ve çevredeki binaların boşaltıldığını hatırlattı. Çiler’in yıkımın metro çalışmalarıyla bağlantısının olup olmadığı yönündeki soruya Ulaştırma Bakanı Uraloğlu, “Metro çalışmasıyla hiçbir ilgisi yok. Bunu net olarak söyleyeyim. Herhangi bir çatlak ya da benzeri durum tespiti yapılmadı” dedi.
BÜTÇEYE ‘CASUS’ TARTIŞMASI
Komisyon görüşmelerinde CHP Sözcüsü Veli Ağbaba ise Ekrem İmamoğlu’na yönelik ‘casusluk’ iddialarını dile getirerek, “Bakan ‘Milyonların kişisel verileri çalındı’ diyor. BTK Başkanı’nın da imzası çalındı. Memleketin geldiği hale bakın. BTK, kendi verilerini koruyamadığını itiraf etti ve Google’dan yardım istedi. Veriler şu anda internette 200 TL’ye satılıyor. Devletin kurumları milyonlarca vatandaşın verisini koruyamayıp susarken, siber güvenliğin başına damacana hesabı yapan bürokrat atanıyor. 16 milyonun oyuyla seçilmiş belediye başkanı ve cumhurbaşkanı adayımız Ekrem İmamoğlu’na casusluk suçlaması yapıldı. Bir yandan vatandaşın ayakkabı numarasına kadar bilgiler her yerde dolaşıyor. Bir yandan muhalif hesaplara ‘milli güvenlik’ gerekçesiyle erişim engelleri geliyor. Asıl casus, kendi yurttaşının bilgilerini koruyamayıp piyasaya sunanlardır. Asıl casus, milletin verilerini koruyamayıp karanlık ağlarda dolaştıranladır. Asıl güvenlik sorunu, gerçekleri saklamak için yalan söyleyenlerdir. Bu ülkenin kozmik odasını FETÖ’ye açanlardır” diye konuştu.
‘2 BİNDEN FAZLA ŞANTİYEDE 100 BİN KİŞİ ÇALIŞIYORUZ’
Bakan Uraloğlu da konuşmasında Türkiye genelinde 2 bin 3 şantiyede 103 bini aşkın kişi ile çalıştıklarını belirterek, “Toplamda 235 bin kişiye doğrudan istihdam sağlıyoruz. Son 23 yılda ulaştırma alanında 300 milyar dolarlık yatırım yaptık. Bu yatırımlar, yılda ortalama 1 milyonu aşkın kişiye istihdam etkisi oluşturmaktadır. Yatırım programında bulunan 2.171 projenin toplam bedeli 5,2 trilyon liradır. 2025 yılında yatırımlarımız için toplam 488 milyar lira ödenek ayrılmıştır” ifadelerini kullandı.
2026 yılı bütçesinde demiryolu yatırımlarının payının yüzde 53, karayolunun yüzde 39 olduğunu kaydeden Bakan Uraloğlu, “Bu denge, demiryolunun yolcu ve yük taşımacılığındaki payını artırma hedefimizin yansımasıdır. Ülkemizde yük ve yolcu taşımalarının %91’i karayoluyla yapılmaktadır. Demiryolunun payını artırmak enerji verimliliği ve çevresel sürdürülebilirlik açısından önceliğimizdir” dedi.
ORTA KORİDOR KARS-IĞDIR-DİLUCU HATTI BAĞLANACAK
Türkiye’nin kıtaları buluşturan stratejik bir noktada yer aldığını vurgulayan Bakan Uraloğlu, “4 saatlik uçuş mesafesiyle, 1,5 milyar insanın yaşadığı ve 55 trilyon doları aşan ekonomiye sahip 67 ülkeye erişim sağlanabilmektedir. Orta Koridor, Asya’dan Avrupa’ya uzanan en kısa ve güvenli ticaret yoludur. Denizyoluyla 45 güne kadar süren taşımalar, Türkiye üzerinden demiryoluyla 18 günde tamamlanmaktadır. Orta Koridor üzerinden demiryolu ile Çin’den gelen yükleri, Marmaray üzerinden Avrupa’ya ulaştırıyoruz. Türkiye’nin Orta Koridor demiryolu ağı, Kars-Iğdır-Dilucu hattının tamamlanmasıyla iki farklı kapıdan ülkemize bağlanacak” diye konuştu.

