TED Ankara Koleji Vakfı Okullarında düzenlenen forum, folklor ekibinin gösterisiyle başladı.

Programın açılışında konuşan Ankara Valisi Vasip Şahin, disiplinler arası bir alan olarak ortaya çıkan öğrenme mühendisliğinin sadece eğitim teknolojilerini uygulamakla kalmayıp karar alma süreçlerinde de bilimsel veriyle hareket eden bir anlayışın ürünü olduğunu belirtti.

Bir eğitim modelinin herkes için geçerli olmasının mümkün olmadığını vurgulayan Şahin, "Her bireyin öğrenme biçimi, motivasyonu ve kapasitesi farklılık göstermektedir. Bu farklılıkları göz önünde bulunduran kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları ve bunların mekanlarını oluşturabilmek ancak mühendislik temeli bir planlama ve sistematik bir uygulamayla mümkündür." diye konuştu.

Düzenlenen forumun geleceğin eğitimine dair ortak vizyon inşa etme zeminini oluşturduğunu söyleyen Şahin, "Öğrenme mühendisliği bu vizyonun yapı taşlarından biridir. Eğitimde niteliksel bir dönüşüm için politika yapıcıların, akademisyenlerin, uygulayıcıların ve sivil toplumun eşgüdüm içerisinde hareket etmesi büyük bir önem taşıyor." ifadelerini kullandı.

TED Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu da 2008'den bu yana toplumu eğitim meseleleri konusunda bilinçlendirmek ve çözüm önerileri geliştirmek amacıyla farklı temalarda uluslararası eğitim forumları düzenlediklerini dile getirdi.

Dijital devrim, yapay zeka, veri odaklı karar sistemleri ve algoritmaların yaşamın her alanını yeniden biçimlendirdiğini ifade eden Pehlivanoğlu, "Artık bir eşikteyiz. Ya kendi ellerimizle geliştirdiğimiz, bize çok benzeyen makinelerin hizmetkarları olacağız ya da bu dönüşümü anlayarak, yön vererek, insan merkezli sistemlerin kurucuları haline geleceğiz. Ve biz inanıyoruz ki bu dönüşümün nesnesi değil, öznesi olmak zorundayız. Bunun için dönüşmek, dönüşümü yönetmek ve geleceği inşa etmek artık bir tercih değil, bir sorumluluktur." dedi.

Öğrenme mühendisliğinin yalnızca dijital araçların eğitim sistemine entegrasyonu olmadığına dikkati çeken Pehlivanoğlu, "Bu kavram öğrenmenin temellerini veriyle, yapay zekayla ve tasarıma dayalı yaklaşımlarla buluşturan çok boyutlu bir anlayıştır. Yani eğitim artık yalnızca içerik aktaran bir yapı değil, öğrenmeyi yeniden kurgulayan, her bireyin potansiyeline göre uyarlanan bir sistem olmak zorundadır." değerlendirmesinde bulundu.

Artık ilkokuldan lise son sınıfa kadar yapay zeka eğitimi zorunlu hale geleceğini belirten Pehlivanoğlu, Türkiye'nin kendi değerleriyle uyumlu bir yapay zeka uygulamasını hayata geçirmesi gerektiğinin altını çizdi.

Açılış konuşmalarından sonra Pehlivanoğlu, plaket takdimi yerine Ankara Valisi Şahin adına bir öğrenciye burs vereceklerini söyledi.

Forum, alanında uzman eğitimcilerin sunumlarıyla devam etti.

Kaynak: AA