Deprem sonrası yaşanan göç, artan nüfus oranı, trafikteki araç sayısındaki artışın en önemli nedenlerinden. Trafik çilesinden kaçanların umudu ise motosiklet..
Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) 2025 yılı verilerine göre Ankara’da trafiğe kayıtlı toplam motorlu kara taşıtı sayısı 2 milyon 987 bin 334. Ankara bu sayıyla en fazla taşıt bulunan iller arasında.

167 bin motosiklet trafikte

Verilerde en dikkat çekici değişim ise şehirdeki motosiklet sayısındaki artış. Ankara, geleneksel olarak motorlu taşıt tercihini otomobilden yana kullanan bir şehir olsa da, veriler bu tablonun değiştiğini gösteriyor. Ankara’da motosiklet sayısı bir önceki yıllara göre sıçrama yaparak 167 bine ulaşmış durumda. Artış oranı motosiklet kullanımının daha yaygın olduğu sahil kentlerini bile geride bıraktığını gösteriyor.



Peki, motosiklet neden tercih ediliyor?

Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Genel Koordinatörü Remzi Öztürk, kurye sektöründeki büyümenin yanı sıra otomobile erişimin zorlaşması ve akaryakıt fiyatlarındaki yüksek artışın, daha ulaşılabilir araç olan motosiklete talebi hızlandırdığına dikkati çekti.
Ankara Honda Tansoy satış temsilcisi Zafer Mete Güler ise Ankara trafiğindeki bu "iki tekerlekli" dönüşümün diğer nedenlerini şoyle sıralıyor.
Trafik Çilesinden Kaçış: Artan nüfusla birlikte Ankara trafiğinde kaybedilen zaman, sürücüleri daha kıvrak bir çözüm olan motosiklete yöneltiyor.
Ekonomik Avantajlar: Yüksek akaryakıt fiyatları ve otomobil bakım maliyetleri karşısında, motosikletlerin düşük yakıt tüketimi bütçe dostu bir alternatif sunuyor.
Kurye Sektöründeki Patlama: E-ticaret ve paket servis ağının genişlemesi, ticari motosiklet kullanımını zirveye taşıdı.
Ehliyet Kolaylığı: Yapılan yasal düzenleme ile 125cc altındaki motosikletlerin B sınıfı (otomobil) ehliyetle kullanılabilmesi, binlerce Ankaralıyı motosiklet sahibi olmaya teşvik etti.

Türkiye Genelinde de "Motosiklet Dalgası" Var

Ankara’daki bu yerel rekor, aslında ülke genelindeki bir eğilimin parçası. Ekonomik koşullar ve mobilite ihtiyacı, Türkiye genelinde de motosikleti ulaşımın ana aktörlerinden biri haline getirmiş durumda.

Motosiklet sayısındaki bu hızlı artış, şehir içi altyapı ihtiyaçlarını da beraberinde getiriyor. Uzmanlar; "motosiklet dostu bariyerler" ve artan park alanı ihtiyacı konusunda yerel yönetimlerin adım atması gerektiğinin altını çiziyor.

Muhabir: Nursel Dilek Manavbaşı