AHESEN Genel Başkanı Dr. Ahmet Kandemir, yaşanan mağduriyetlere karşı Ekim ayından bu yana uyarılarda bulunduklarını ancak seslerinin duyulmadığını belirterek, konunun aciliyetine vurgu yaptı. Kandemir, “eziyet haline gelen” mevcut yönetmelik nedeniyle hem çalışanlar hem de sağlık hizmeti alan vatandaşlar ciddi bir kaosun içine sürüklenmiş durumda. AHESEN Genel Başkanı Dr. Ahmet Kandemir, yeni yönetmelikle birlikte aile hekimliği sistemine entegre edilen birçok kesintinin çalışanları mağdur ettiğine dikkat çekiyor.
- İlaç yazımı
- Memnuniyet anketleri
- Hastane başvuru oranları
- Muayene sayıları
Bu kriterlere bağlı olarak yapılan kesintilerin yanı sıra şimdi de nüfus kaydırmaları, çalışanları hem maddi hem de idari açıdan zora sokmuş durumda. Özellikle ay sonlarında yapılan bu işlemlerin, tüm işlemlerini tamamlamış aile hekimleri için haksızlık yarattığı belirtiyor.
“GİDEREK ARTAN VERGİ YÜKÜ ALTINDA EZİLİYORUZ”
Dr. Ahmet Kandemir; “Aile Sağlığı Merkezleri’ne (ASM) gelmeyen hastalardan yapılan kesintiler ile yüksek vergi yükü, aile hekimliği çalışanlarının sırtındaki yükü artırıyor. Hem finansal hem de psikolojik baskı altındaki çalışanlar olarak sistemin sürdürülemez bir hale geldiğini ifade etmek gerekiyor.” dedi. Artan baskılar sonucunda aile hekimliği birimlerinde boşalmalar yaşanıyor. Bu da ilgili bölgelerde vatandaşların nitelikli sağlık hizmetine erişimini güçleştiriyor. Tercih edilmeyen, sürekli devreden aile hekimliği pozisyonları, sağlık sisteminin zayıf noktalarına işaret ediyor. “Bakanlığı tekrar uyarıyoruz. Daha fazla mağduriyet oluşmadan bu eziyet yönetmeliğine acilen müdahale edilmeli. Aile hekimliği çalışanları ve vatandaşın sağlık hizmeti alımı kaosa sürüklenmemeli.”
AHESEN, sadece çalışanların değil, vatandaşların da sağlıklı ve sürdürülebilir bir sistem içinde hizmet alabilmesi için mücadeleyi sürdüreceğini vurguluyor. Dr. Kandemir: “Meslektaşlarımızın çalışma koşulları iyileştirilene kadar uyarılarımıza, mücadelemize ve eylemlerimize devam edeceğiz. Ya hep birlikte ya hiçbirimiz.”