Uluslararası Sütçülük Federasyonu  (FIL – IDF), her yıl Dünya Süt Günü’nü yeni bir tema ile kutluyor. 2024 yılı teması, dünyayı beslemek için kaliteli beslenmenin bir parçası olan süt ürünlerinin oynadığı hayati rolü kutlamaya odaklanacak.

Turizm merkezlerindeki havalimanlarında ilk 6 ayda 69 milyondan fazla yolcu ağırlandı Turizm merkezlerindeki havalimanlarında ilk 6 ayda 69 milyondan fazla yolcu ağırlandı

Türkiye Süt, Et, Gıda Sanayicileri ve Üreticileri Birliği Derneği (SETBİR), Yönetim Kurulu Başkanı Dr. İsa Coşkun, “1 Haziran Dünya Süt Günü'yle ilgili açıklama yaptı. Sütün insan sağlığı açısından faydalarını bir kez daha hatırlamak ve bu değerli besini hayatımızın bir parçası haline getirmek için önemli bir fırsat olduğunu söyleyen Coşkun, 'Ülkemizde  süt üretimi ve tüketimini artırmak, kaliteyi yükseltmek ve sektördeki tüm paydaşlarla birlikte çalışarak sürdürülebilir bir gelecek inşa etmek için var gücümüzle çalışıyoruz” dedi.

SETBİR Yönetim Kurulu Başkanı Dr.  İsa Coşkun, 1 Haziran Dünya Süt Günü dolayısıyla yaptığı açıklamada, 2023  yılında Türkiye’de 21,5 milyon ton süt üretildiğini, bunun yüzde 92,9’unu inek, yüzde 4,3’ünü koyun, yüzde 2,5’ini keçi ve yüzde 0,2’sini ise manda sütünün oluşturduğunu kaydetti. Coşkun, “Yıllık yaklaşık 50 milyar TL’yi aşan cirosu bulunan Türkiye süt ve süt ürünleri sektörü, her gün yaklaşık 1 milyonu aşkın süt işletmesinden aldığı çiğ sütü ambalajlı, sağlıklı, hijyenik süt ürünlerine  dönüştürerek tüketicilerle buluşturmaktadır. Ülkemizde Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından onaylı 2.464 adet süt işleme tesisi ve 5.947 adet süt toplama merkezi bulunmaktadır” dedi.   

“2023 YILINDA 333 MİLYON DOLAR TUTARINDA SÜT VE SÜT ÜRÜNÜ İHRAÇ EDİLDİ”

Türkiye, inek sütü üretiminde  dünyanın en büyük dokuzuncu, Avrupa’nın ise en büyük üçüncü ülkesi konumunda  olduğunu vurgulayan Coşkun, “Türkiye, 100’den fazla ülkeye süt ve süt ürünleri ihracatı yapıyor. 2023 yılında 123 bin ton süt ve süt ürünü ihraç edilerek, 333 milyon dolar gelir elde edildi. 2023 yılında süt ve süt ürünü ihracatı 2022  yılına kıyasla yüzde 36, parasal değer olarak da yüzde 42 azaldı.  2023 yılı ihracatımızın 2022 yılına göre gerilemesi, genel olarak, süttozu ve tereyağı ihracatındaki düşüşten kaynaklanmıştır.  En çok ihracat yaptığımız ülkeler, Orta Doğu ülkeleri ve Türk Cumhuriyetleridir. Yeni gelişen pazarlar AB, Rusya ve Çin’dir. En çok ihraç ettiğimiz ürünler süttozu, peyniraltı suyu tozu, peynir ve dondurmadan oluşmaktadır” ifadelerini kullandı.

Muhabir: Nursel DİLEK MANAVBAŞI