Milli Eğitim Bakanlığı’nın hazırladığı ve 2024-2025 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlanacak yeni müfredat, Talim ve Terbiye Kurulu tarafından onaylandı. Kurul Başkanı Prof. Dr. Cihad Demirli, "Yeni müfredat taslağı hakkında iletilen tüm görüş-öneriler, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığımızca özenle değerlendirildi. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin askı sürecinde eğitim paydaşlarından gelen 67 bin 284 görüş ve öneri tek tek tasnif edildi.  "Görüş ve öneriler, şeffaflık, bilimsellik ve katılımcılık ilkelerinin gereği olarak değerlendirilerek öğretim programlarına yansıtıldı” açıklamasını yaptı.

Dışişleri Bakanı Fidan, GDAÜ Devlet ve Hükümet Başkanları Zirvesi'ne katılacak Dışişleri Bakanı Fidan, GDAÜ Devlet ve Hükümet Başkanları Zirvesi'ne katılacak

Geçtiğimiz haftalarda kamuoyuna “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” olarak tanıtılan yeni eğitim programına, eğitim sendikalarından ve muhalefetten tepki gelmişti.

CHP Genel Başkan Yardımcısı Suat Özçağdaş, konuya ilişkin yapmış olduğu değerlendirmede, söz konusu modele yönelik “çağdışı” nitelemesinde bulunarak, “Ortak metninde, ‘eğitim felsefesi, eğitim felsefemiz’ gibi ibareler olmasına karşın, programların felsefi dayanakları açıkça ortaya konmamıştır. En azından eğitim felsefeleri olarak bilinen ‘Daimicilik, Esasicilik, İlerlemecilik, Varoluşçuluk, Yapılandırmacılık vb.’ türden akımlarla ilişki kurulmamıştır” demişti.

Eğitim programlarının, “ülkelerin geleceğine yönelik bir yol haritası” olduğunu belirten Özçağdaş, şunları dile getirmişti: “Ülkemizin temel ihtiyacı düşünen, sorgulayan, araştıran, eleştiren, üreten, paylaşan, sorumlu yurttaşlar yetiştirmektir. Önerilen müfredat taslağı bu ihtiyacı karşılamak yerine, çocuklarımızın geleceğini tehdit altına alan; bilimsel, laik ve demokratik eğitim anlayışından uzak bir metin olma özelliği taşımaktadır.”

Muhabir: Merve US ACIOĞLU