Türkiye'nin en çok izlenen yerli çizgi film karakterlerinden Niloya, yeni bölümleriyle izlenme rekoru kırıyor. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’ndan itibaren yayımlanan yeni sezon bölümleri, dört ay gibi kısa bir sürede 20 milyonu aşkın görüntülenme sayısına ulaştı. Niloya, hem çocukların hem de ebeveynlerin beğenisini toplamaya devam ediyor.
Türkiye, son yıllarda dizi ve film ihracatındaki başarısını animasyon sektörüne de taşıyor. Precedence Research tarafından yayımlanan Animation Market raporuna göre küresel animasyon pazarı 2024 yılında yaklaşık 436 milyar dolara ulaştı ve 2034’e kadar 895 milyar doları aşması bekleniyor. Türkiye’de ise animasyon, çocuklar arasında en çok tüketilen medya türü haline geldi.
TÜİK’in 2024 verilerine göre, Türkiye’deki çocukların yüzde 97,4’ü düzenli olarak internet kullanıyor, yüzde 96,3’ü ise en çok YouTube’da video izlemeyi tercih ediyor. Bu tablo, yerli animasyon yapımlarının dijital platformlarda milyonlarca izleyiciye ulaşmasının önünü açıyor.
Niloya, TRT Çocuk ekranlarındaki yayınlarının yanı sıra 6 milyonu aşkın abonesi bulunan YouTube kanalında da büyük bir kitleye ulaşıyor. Türkçe kanalında 6,3 milyar görüntülenmeye ulaşan Niloya, İngilizce, İtalyanca, Arapça, İspanyolca ve Portekizce gibi 13 farklı dilde yayın yapan kanallarıyla dünya genelinde milyonlarca çocukla buluşuyor.
Niloya YouTube izleyici verilerine göre, çocuklar çizgi filmleri en çok akıllı televizyonlardan (%75) izliyor. Bunu yüzde 20 ile cep telefonları, yüzde 3 ile tabletler izliyor. Türkiye’de en çok izlenme İstanbul’dan gelirken, Ankara, İzmir, Bursa, Konya, Samsun, Gaziantep ve Diyarbakır ilk sıralarda yer alıyor.
Cinsiyet dağılımında kadın izleyicilerin oranı yüzde 56 ile erkek izleyicilerden (%44) daha yüksek. Niloya bugüne kadar 72 ilde düzenlenen müzikaller ve sahne gösterileriyle 1,2 milyon çocukla yüz yüze buluşarak, yerel değerleri eğlenceli bir dille aktarmaya devam ediyor.