İndirim dönemlerinde artan trafiğin dolandırıcılık girişimlerini de beraberinde getirdiğini ifade eden Kaplan, “Markanın resmi alan adını kullanmayan, küçük yazım farklarıyla oluşturulmuş sitelere karşı dikkatli olunmalı. Gerçek markaların genellikle SSL sertifikası, kullanıcı yorumları ve güven damgası gibi göstergeleri vardır” açıklanmasında bulundu.

Özellikle çevrim içi alışverişin yoğunlaştığı bu dönemde, tüketicilerin güvenilir satıcıları ayırt etmesi, gerçek indirimleri fark edebilmesi ve “pişmanlık alışverişlerinden” kaçınması büyük önem taşıyor.

Gerçek indirimi anlamanın yollarını anlatan Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Tüketiciler artık her yerde aynı mesajlarla karşılaşıyor. Açık hava reklamlarından sosyal medya platformlarına kadar her yerde büyük kampanya mesajları görüyoruz. Bu da insanlarda ‘gerçekten indirim var mı?’ sorusunu uyandırıyor. Tüketicilerin bu dönemde en çok dikkat etmesi gereken konulardan biri fiyat trendi analizi. İndirimli olarak gördüğünüz bir ürünün gerçekten avantajlı olup olmadığını anlamanın birkaç yolu var. Öncelikle arama motorlarının alışveriş sekmelerini kullanılmalı. Aynı ürünü farklı platformlarda aratarak fiyat kıyaslaması yapabilirsiniz. İkincisi, karşılaştırma sitelerinden yararlanabilirsiniz. Bu siteler, ürünün farklı satıcılarda hangi fiyatla satıldığını gösterir. Üçüncü olarak, birçok e-ticaret platformunda ürünün son 30 günlük fiyat geçmişini görebilirsiniz. Böylece fiyatın gerçekten düştüğünü, yoksa önce yükseltilip sonra indirime mi girdiğini anlayabilirsiniz” diyor.

GÜVENLİ ALIŞVERİŞ İÇİN DİJİTAL KONTROLLER

İndirim dönemlerinde artan çevrim içi trafik, dolandırıcılık girişimlerini de beraberinde getirdiğini söyleyen Kaplan, “Özellikle web sitesi güvenliği çok önemli. Bir reklam bağlantısına tıkladığınızda karşınıza çıkan sayfada mutlaka SSL sertifikası olmalı. Ayrıca mobil uygulama veya web sitesi üzerinden alışveriş yapıyorsanız, uygulamanın yayıncısının gerçekten o marka olup olmadığını kontrol edin. Bazı art niyetli kişiler, orijinal markanın adını veya tasarımını birebir kopyalayarak sahte siteler oluşturabiliyor. URL’ye ve alan adına dikkat edin. Bu dönemde alan adı (domain) doğrulaması yapması büyük önem taşıyor. Örneğin, ‘.com.tr’ veya markanın resmi alan adını kullanmayan, küçük yazım farklarıyla oluşturulmuş sitelere karşı dikkatli olun. Gerçek markaların genellikle SSL sertifikası, kullanıcı yorumları ve güven damgası gibi göstergeleri vardır” açıklamasında bulundu.

PİŞMANLIK ALIŞVERİŞLERİNDEN KAÇINMANIN YOLU

Tüketicilerin “duygusal alışveriş” eğilimine dikkat çeken Kaplan, “Kasım ayı boyunca sürecek indirim kampanyaları tüketicilere cazip fırsatlar sunsa da, asıl kazanç bilinçli alışveriş yapmakta yatıyor. Tüketiciler, anlık kararlar yerine ihtiyaç odaklı alışveriş yapmalı ve “sadece bugün” gibi acele ettiren kampanya mesajlarına kapılmamalıdır. Son olarak, satın alma öncesinde ürünle ilgili kullanıcı yorumlarını okumak, gerçek deneyimlere dayalı en güvenilir referansı sağlayacaktır” diyerek sözlerini tamamladı.

Muhabir: Nursel Dilek Manavbaşı