Alışveriş uygulamaları ölçümleme ve analitik şirketi Adjust’ın markaların kullanıcı kazanımı stratejilerindeki değişimleri inceleyen Alışveriş Uygulamaları İçgörüleri Raporu 2025’i yayımlandı. Yapay zeka ile desteklenen rapora göre e-ticaret uygulaması kurulumları 2025'in ilk yarısında dünya çapında yıllık bazda yüzde 14 düşüş gösterdi.

Gelişmekte olan pazarlar mobil ticarette lider

Adjust’ın raporu ayrıca, mobil ticaretin büyüme modellerinde önemli bölgesel değişiklikler olduğunu ortaya koydu. Latin Amerika, 2025'in ilk yarısındaki kurulumlarda yüzde 18 ve oturumlarda yüzde 27 artışla ilk sırada yer alırken, APAC bölgesi kurulumlarda yüzde 13 ve oturumlarda yüzde 2 artış kaydetti. Buna karşılık Avrupa, MENA ve Kuzey Amerika gibi gelişmiş pazarlarda ise yavaşlama görüldü. Bu durum, pazar doygunluğuna ve tüketici davranışlarındaki değişime işaret ediyor.

e-ticaret üzerinden alışverişe 10.69 dakika ayrılıyor

Rapora göre e-ticaret uygulamalarında oturum süreleri, 2024'teki küresel 10,23 dakika seviyesinden 2025’in ilk yarısında ortalama 9,89 dakikaya düştü. Buna karşılık, pazaryeri uygulamaları 10,69 dakikalık ortalama ile en uzun oturum süresini kaydetti. Pazaryeri uygulamaları 1. günde yüzde 25 kullanıcı tutma oranıyla ilk sırada yer alırken, e-ticaret uygulamaları yüzde 13 düşüş gösterdi.

Muhabir: Cemil Cahit SARAÇOĞLU