Mastercard, Doconomy ile işbirliği yaparak tüketicilerin satın alımlarında karbon ayak izini takip etmelerini ve anlamalarını sağlayan Karbon Hesaplayıcı'yı geliştirdi. Şirketten yapılan açıklamaya göre Mastercard, 5 Haziran Dünya Çevre Günü'nü kutlayarak, İsveçli fintech şirketi Doconomy ile olan iş birliği ve Sürdürülebilir Kartlar Programı'nın genişletilmesi yoluyla sürdürülebilirliğe olan bağlılığını bir kez daha teyit etti.

Mastercard, geliştirdiği Karbon Hesaplayıcı'yla tüketicilerin satın alımlarında karbon ayak izini takip etmelerini ve anlamalarını sağlayıp, kullanıcıların harcamalarının çevresel etkisi hakkında ayrıntılı bilgiler sunarak, daha çevre dostu karar vermelerini teşvik ediyor.

2018'de başlatılan Mastercard'ın Sürdürülebilir Kartlar Programı, ödeme kartlarında ilk kullanım PVC plastiğinin kullanımını azaltmada önemli ilerlemeler kaydetti.

2028'e kadar, tüm yeni üretilen Mastercard plastik ödeme kartlarının geri dönüştürülmüş veya biyolojik kaynaklı malzemelerden yapılması planlanıyor. Bu kartların sürdürülebilirlik iddialarını doğrulamak için bağımsız üçüncü taraf denetçiler tarafından onaylanan bir sertifikasyon programı da bulunuyor.

Yerlere atılan sigara izmaritleri çevreyi görünenin ötesinde kirletiyor Yerlere atılan sigara izmaritleri çevreyi görünenin ötesinde kirletiyor

Mastercard Wildlife Impact Kartı ise tehlike altındaki türlerin yaşam alanlarını korumak amacıyla her kart satın alımında Conservation International'a 1 dolar bağış yapılmasını sağlıyor. Kartların son kullanma tarihleri, kart üzerinde tasvir edilen türlerin tahmin edilen yok olma tarihleriyle uyumlu olup, korunmaları konusundaki aciliyeti vurguluyor.

Mastercard bu girişimiyle, 40 milyon hektar kara ve 4,5 milyon kilometrekare deniz alanının korunmasını desteklemeyi hedefliyor.

600'DEN FAZLA KAMPANYAYLA 150'DEN FAZLA İŞ ORTAĞINI MOBİLİZE ETTİ

Mastercard, 2020'de başlattığı Priceless Planet Coalition ile iklim krizine global bir çözüm geliştirmek üzere çalışmalarını sürdürüyor. Bu koalisyon kapsamındaki 600'den fazla kampanyayla 150'den fazla iş ortağını mobilize etti.

Ayrıca yeniden ağaçlandırma projelerine katkıda bulunmayı kolaylaştırarak küresel olarak 100 milyon ağacın yeniden dikilmesini hedeflerine dahil etti.

Mastercard Sustainability Lab'de çevresel ve sosyal sürdürülebilirliği teşvik etmek için ileri teknolojileri kullanarak iklim bilincine sahip yeni ürünler ve hizmetler yaratılması amaçlanıyor.

Buna ek olarak, müşterilerine sürdürülebilir iş modelleri sunarak çevresel etkileri azaltmalarına ve daha yeşil çözümler geliştirmelerine yardımcı oluyor.

Mastercard'ın 2050'ye kadar net sıfır emisyona ulaşma taahhüdünün bir parçası olan tüm bu girişimlerin yanı sıra operasyonlarında yenilenebilir enerji kullanımını artırma ve enerji verimliliğini sağlama konusundaki çabalarını da sürdürüyor. Dünya genelindeki tüm tesislerinde yüzde 100 yenilenebilir elektrikle LEED sertifikalı binalar kullanıyor. Şirket, tedarik zinciri boyunca da karbon emisyonlarını azaltmak için çeşitli programlar yürütüyor.

Kaynak: AA