Bir önceki yazımızda:
'Reklamcıların beceri ve tekniklerinden yararlanılması doğal bir zorunluluktur. Ancak değerden arınmış reklam giderek koşullandırmaya ağırlık verir ve kitleleri propaganda kölesi olmaya hazır duruma getirir' dedikten sonra yetişkin eğitimini tartışmayı sürdüreceğimizi söylemiştik:
James E.Tussel'ın söyledikleriyle devam edelim:
'Benim gördüğüm kadarıyla yetişkin eğitiminin amacı; yetişkinler bugün olduklarından daha iyiye gitme, bugün yaptıklarından daha iyisini yapma yolunda özendirilecektir. Başlangıcı bireyin kendini bulduğu yerdir ve emeler bittiği zaman son bulur. En iyi yetişkin eğitimi etkinliği, yaşam zenginliğini sürekli olarak yükseltmeye, yaşamın sunduklarını daha iyi değerlendirmeye, bedenin ve zihnin kullanımında daha büyük doygunluğa; kendisinin ve çevresindeki bireylerin hak ve görevlerini daha iyi anlamaya götürendir'.
Öğrenme bireyde bir davranış değişikliğidir. Eğitim bireyin davranışlarında, kendi yaşantıları yoluyla bilinçli olarak istenilir davranışlar meydana getirme süreci olarak tanımlanır. Eğitimde temel amaç bireylerin bilgi, beceri, amaçları, beklentileri, tutumları, değer ölçüleri istendik ve amaçlı olarak değiştirilir.
Sağlık eğitimi kişiye ve topluma yönelik koruyucu hekimlik uygulamaları arasındadır. Kişinin sağlığı bir hak olarak gördüğü kadar, kendisine, ailesine ve topluma karşı bir görev olarak da kabul etmesi ancak sağlık eğitimiyle olabilir, Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme, birey ve topluma hastalıklardan korunma ve işlevsel yetersizlikleri önleme, yaşam kalitesini yükseltme konusunda yardımcı olan uygulamalardandır. Bu açıdan toplumun bütün bireyleri karar vericiler dahil sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme uygulamalarının en önemli hedef gruplarından biri olarak kabul edilmelidir. Uygulamada yetişkin eğitiminin temel kuralları esas alınmalıdır.
Malcolm S.Knowles yetişkin eğitimini üç parçadan oluşan bir bütün olarak ele alır ve bir süreci, bir etkinliği ve bir eylemi tanımladığını belirtir:
'Yetişkin eğitimi öylesine geniş ve doğal bir etkinliktir ki, kesin bir tanımlama yapmak sakıncalıdır. En geniş anlamıyla yetişkin eğitimi, yetişkin kadın ve erkeklerin yeni bilgiler, anlayış, hüner, davranış, tutum, ilgi ve değerler kazanmaları için yardımcı olur. Bu duruma göre, yetişkin eğitimi, grup ya da bireylerin öğrenme ile sonuçlanan tüm yaşamlarını kapsar. Daha teknik bir anlayışla, yetişkin kişilerin bir şey öğrenme amacını güden planlanmış ve örgütlenmiş etkinliklerdir, biçiminde anlatılabilir. Yetişkin eğitimi üç bölümde bir bütündür. Bu bölümler:
a.bir süreci
b.etkinliği
c.bir eylemi tanımlar.'