Teknolojinin gelişmesiyle birlikte gerek kitle iletişim araçları sayesinde gerekse de internet sayesinde artık her şeyi kısa sürede bulabiliyor ve satın alabiliyoruz. Hal böyle iken internet dünyasında da büyük bir rekabet başlamış durumda. Sayısız marka ile karşılaştığımız şu günlerde bir markanın hatırlanma oranı; satışı, büyümesi ve yayılması ile doğru orantılı. Marka ismi oluşturma yönetiminde olan bu sürece sizler için daha yakından baktık.

Bugün en basitinden bir su alırken dahi 'markası ne' diyoruz. Zira; bir ürünün kim tarafından, nasıl ve nerede üretildiği ile tüketici artık daha yakından ilgileniyor. Toplumsal bilinçlenme sonrasında bu ilgi 'markaların oluşum süreçlerine dahi' etki etmiş durumda. Artık bir marka çıkarırken kişi soyadını koymayı değil tüketiciyi cezp edebilecek, anlamlı ve kreatif bir isim bulmayı yeğliyor. Hal böyke iken, marka isim oluşturma sürecinden diğer aşamalara kadar mutlaka bir uzmana ihtiyaç duyuluyor. Marka danışmanlığı adı altında hizmet veren ajansların, kurumların yada bireylerin birçoğu firmaları yakından inceleyerek markalaşma sürecinde isim önerisi başta olmak üzere diğer yapılması gerekenleri üstleniyor.

Marka Danışmanı Ne Yapar?

Bir isim verilmesi gereken ürün yada hizmetin ilk olarak pazarlama planında doğru yer edinip edinmediğini, verimli şekilde üretilip üretilmediğini kontrol ederek markalaşma sürecindeki ürün yada hizmetin daha verimli satılmasına yönelik görevi üstlenen kişiler marka danışmanları olarak nitelendirilir. Marka kimliği, marka kişiliği, marka konumlandırması ve marka deneyim haritasının oluşturulması gibi süreçleri de yöneten marka danışmanı, aynı zamanda markanın fiyatlandırma, dağıtım gibi süreçlerine de öneri sunabilmektedir. Marka danışmanlarının bir diğer görevi de markanın değerlemesi çalışmasını yapmak ve genel olarak marka konusundaki tüm soruları yanıtlamaktır.

Marka Danışmanlığı Neden Önemlidir?

Eski yada firmaların tek gayesi 'alanında iyi olmak' kuşkusuz. Ancak; iyi bir marka olarak anılabilmek için uzun bir sürece ve emeğe ihtiyaç vardır. Tüm bu süreçte markanızı ne derece iyi kurgular ve yönetirseniz kuşkusuz ki iyi marka olmanız çok daha kısa sürelerde mümkündür.

Firmaların kendilerine özgün birçok ayrıcalığa sahip olması gerektiğini vurgulayan marka danışmanlığı yönetimleri, aynı zamanda seçilmiş marka olmak için kuşkusuz ki güven yaratılması gerektiğini vurgular. Zira; hizmet yada üründe en çok fiyat uygunluğu, kalite ve diğer unsurların arandığı düşünülse de 'güven' hepsinden önce gelir. Bir firma güven unsurunu ne derece iyi sağlar ise o derece satışları yüksek olacak ve yayılımı da bu doğrultuda hızlı olacaktır.

Tüketicinin ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir ürün imal eden şirket, marka danışmanlığı aldığı taktirde daha yolun başında iken yapmaması gereken kritik hatalardan dönebilir ve markasını olduğundan daha iyi biryere getirebilir. Tüketici tarafından duyulmamış bu firmanın markalaşması için de kuşkusuz ki yine marka danışmanlığı yönetimine ihtiyaç duyulur. Zira; doğru yerde doğru reklamı yapılmayan ürün yada hizmetlerin başarılı olması beklenemez. Bu nedenle marka danışmanları; tüketici isteklerini ve pazarı iyi analiz eden ve markalaşma sürecinde neyin doğru neyin yanlış olduğunu gerek deneyimleriyle gerekse de aldıkları eğitimler ile firmalara değer katarlar.

Sıradışı Digital, Marka Danışmanlığı Hizmeti ile Paydaşlarının Yüzünü Güldürüyor

Küresel dünyada markalaşmak ve marka olarak kalabilmek artık çok zorlaştı. Geleneksel reklam kanallarının popülaritesi azalırken dijital reklam kanallarına ilgi çığ gibi büyüyor. İşte tam da bu dönemde markalaşmak isteyen bir firma kuşkusuz ki dijital reklam ajansları ile marka kurulumu, yönetimi ve stratejisi konusunda birlik olmalı. Aksi halde, dijital reklam kanallarının aktif olarak kullanılamaması, marka konumlandırma hataları, marka kimliğinin karmaşası derken yapılan tüm çalışmalar ve harcanan bütçeler, çöp olabilir. İşte, marka danışmanlığı yönetimi ile bütçenizi oldukça efektif olarak kullanarak 'dev markalar' arasına girmeniz çok kolaylaşır. Sıradışı Digital olarak bizler marka danışmanlığı hizmetimiz ile siz değerli paydaşlarımızın markalaşma sürecinde daima yanınızdayız.

Editör: Haber Merkezi