ABD-Türkiye arasındaki restleşmeler, dövizdeki sert dalgalanmalar, enflasyondaki çift haneli tırmanışlara karşın üretmeye devam edenler var memleketimizde…

1976'da küçük bir marangoz atölyesi Kayseri'de… Bugün 180 bin metrekarelik bir alanda dört tesisi ile üretimini sürdürüyor. Artık markalı mobilya sektörünün önemli oyuncuları arasında yerini almış… Yerli ve milli olarak 41 yılı geride bırakmış Kilim Mobilya. Kurumsallık sürecini de tamamlamış, profesyonel yönetimi kabullenmiş bir Anadolu firması…

Geçen hafta sonu basın ile bir buluşma gerçekleştirdi Kilim Mobilya ekibi. Gözümüzle gördük neler yapıldığını üretimde… 7'den 70'e her tüketicinin ihtiyacını EFQM mükemmellik modeli çerçevesinde karşıladıkları bilgisini veriyor Kilim Mobilya CEO'su Sayın Mesut Yiğit…

2017 İSO İkinci 500 sıralamasında 266'ncı sırada yer alıyor Kilim. CEO Yiğit, 2017 yılında toplam satışlarının yüzde 25'i düzeyinde olan ihracat payını yüzde 40 düzeyine yükselttiklerini anlatıyor. Hedef ise yüzde 50 ihracat…

Ar-Ge önceliği Kilim'in, Endüstri 4.0 hedefi var ve tasarımı çeşitlendirmek istiyor… Tedarikçileri ile 3 bini aşan bir istihdam rakamından söz ediliyor ve ekip olmanın önemine inanarak hareket ediliyor Kilim'de.

Kriz formülü ise ihracat ağını genişletmek. Avrupa, Orta Asya Cumhuriyetleri ve Ortadoğu ülkelerinde satışlarını giderek artırdıklarını belirtiyor Mesut Yiğit. Dış pazarda sağlanan büyüme ile iç pazardaki duraksamayı önemli ölçüde kompanse ettiklerinin altını çiziyor.

İhracat odaklı büyümeye ve ihracata dayalı döviz girişlerini daha da artırmaya çok önem verdiklerini söylüyor Yiğit ve tüm çalışmalarının odağını bu yaklaşımın oluşturduğunu vurguluyor.

ABD'de sektördeki ilk üç marka arasında olan Kilim'in yeni Pazar hedefinde Sahra Altı Afrika, Kıta Avrupa'sı yer alıyor, şimdilerde bunun yapılanmasını sürdürüyor…

İhracat pazarlarından aldığı ivme ile 2017 yılında yüzde 37 olan büyüme oranını bu yıl yüzde 40 düzeyine yükseltmeyi planlıyor Kilim… Mesut Yiğit, mevcut konjonktüre bağlı olarak yaşadıkları kısmi daralmanın aşılmasını öngörerek, tüm üretim gruplarında kapasite artışına hazırlandıkları belirtiyor.

Yılın ilk çeyreğinde 33 yeni bayisini açmış Kilim. Yıl sonuna kadar bu sayı 43 olacak… Yurtdışında ise 130 satış noktasında… Yurt içi ve yurt dışında franchaising modeli ile bayileşme hedeflenmiş. Bundan sonrasında ise kurumsal satışlara odaklanılacak…

'Tüm bu yüksek oranlı büyüme ve kapasite artış hedeflerimizin temeline de 'insan odaklı üretim' politikamızı koyuyor ve bu politikalarımızı Ar-Ge'ye dayalı yenilikçi çalışmalarımıza dayandırıyoruz' diyor Yiğit. Toplam cirosunun yüzde 1'i Ar-Ge için ayrılmış Kilim'in. Gelişmelere göre bu oran artırılacak. 40 kişilik bir Ar-Ge Üssü Projesi ile birlikte bilgi işlem altyapısı da yeniliyor…

Hybrid teknolojisi ile tamamen ergonomi odaklı ürünlere de ağırlık verilmeye başlanmış Kilim'de. Yakında rulo sünger üretimine de geçilecek… Bununla ilgili yatırım tamamlanmış. E-ticaret altyapısı da tamam…

Özetle; krize rağmen varlığı ile birlikte yatırımlarını sürdürme mücadelesi veren bir Anadolu firması Kilim. Sınırları zorlamaya devam ediyor ihracatını artırarak… Yani 'bir kilim yetmez' diyor üretmek için…