Genel

Genel Haberleri

Oruç bir zayıflama aracı değil

18.05.2018 11:36

Makbule AKGÜL AKKUŞ
İftarda uzun bir açlık sonrası yemek yenileceği ya da gece uyanıp sahurda bir öğün tüketileceği için, bu öğünlerde seçilecek besinlere dikkat edilmesi gerektiğinin unutulmaması gerektiğini söyleyen Mumcu, “Besin tercihlerimiz ve öğün zamanları değişse de günlük ihtiyacımız olan enerji, protein, vitamin ve mineral gereksinimimiz değişmez' açıklamasında bulundu.

İFTAR İLE SAHUR ARASINDA SIVI TÜKETİMİ UNUTULMAMALI

Öğün ya da öğünlerde tüketilen yiyeceklere dikkat edilmediği takdirde genellikle midede yanma ve ekşime, bağırsak faaliyetlerinde azalma gibi sindirim sistemi sorunları, kan şekeri değişiklikleri, baş dönmesi, baş ağrısı gibi şikayetler ile karşılaşılabildiğini vurgulayan Diyetisyen Sibel Mumcu, şöyle konuştu: “Özellikle oruç tutan bireyler iki öğünü mutlaka tüketmeli ve içeriklerine dikkat etmeli. Aşırı yağlı ve kızartılmış yemekler ile ağır tatlılardan kaçınmalı, bol su içilmeli, hazmı kolay, mide-barsak sisteminde uzun süre kalabilen posalı besinler ile sebze-meyve tüketimine önem verilmeli.' Sıvı tüketiminin unutulmaması gerektiğini söyleyen Mumcu, “Günlük ihtiyacımız olan su, iftar ve sahur arasında mutlaka tüketilmeli.'

SAHURDA SADECE SU İÇMEK DOĞRU DEĞİL

Sahurda yenilen yemeğin aç kalınan süreyi kısaltarak metabolizmayı dengelediğini belirten Diyetisyen Sibel Mumcu, “Sahurda hafif fakat tok tutan yiyecekler tercih edilmeli. Protein içeriği yüksek yumurta, süt, yoğurt, peynir gibi gıdalar tercih edilebilir' dedi. Aşırı baharatlı ve tuzlu yiyeceklerden kaçı- narak bol sıvı alınması gerektiğini söyleyen Mumcu, “Bununla birlikte sahurda yemek yemeden sadece su içerek oruç tutmak da doğru değildir. Uzun süren açlık, yorgunluk, dikkatte azalma ve baş ağrılarına neden olabilir' şeklinde konuştu.

ORUÇ BİR ZAYIFLAMA YÖNTEMİ DEĞİLDİR

Ramazan ayında uzun süre aç kalınmasının, sahura kalkmadan akşam yemeği ile oruç tutulmasının vü- cutta fizyolojik değişikliklere neden olduğunu belirten Diyetisyen Sibel Mumcu, “Şeker hastaları, hamile ve emzikliler, kalp, böbrek ve karaciğer hastalığı gibi sağlık problemi olan bireyler, mutlaka ilgili uzmanların tavsiyelerine uygun hareket etmeli. Bunun dışında oruç tutmanın bir zayıflama yöntemi olmadığı da unutulmamalı' dedi.

RAMAZAN BESLENME ÖNERİLERİ

• İftar yemeğine daha hafif yiyeceklerle (çorba gibi) başlamak, sonra ızgara beyaz et, sebze yemekleri, salata, meyve, yoğurt gibi ağır olmayan yiyecekler tercih ederek öğünü tamamlamak,

• Kızartma-kavurma yemekleri yerine daha hafif olan, haşlanmış, fırında veya ızgarada pişirilmiş yemeklerin tercih edilmesi, artan tatlı isteğini karşılamak için ağır hamur tatlıları yerine meyveli veya sütlü tatlıların tercih edilmesi,

 • Ayrıca yiyecekleri iyi çiğnemek hem doygunluk hissini yakalayabilmek hem de sindirimi kolaylaştırmak için önemlidir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Magazin

Ondan kalan şarkılara muhteşem final

Magazin

Zeytinyağı Festivali'nde Tuğba Yurt coşkusu 

Genel

Ara Güler'e veda

Magazin

Oyuncu Türkan Şoray: Hayatımı sinema filmleri içerisinde yaşadım

Magazin

Aleyna Tilki, “shuffle party” konseptli onlıne konser verecek

Magazin

"Oyunculuk kaşının gözünün güzel olması değil" 

Magazin

 Nicole Kidman: "Tom Cruise ile evliliğim beni tacizden korudu" 

Magazin

Simge: Beni kısa zannediyorlar ama..

Genel

''Mimikleriyle cümle kuran son meddah: Erol Günaydın''

Magazin

 MilyonFest'e geri sayım başladı 

Sağlık

Cilt bakımınızı ihmal etmeyin 

Magazin

 Müjde Ar annesi Aysel Gürel'i anlattı