Merkezi Hekim Randevu Sistemindeki sorunlar gündemdeki yerini koruyor. Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, MHRS ile ilgili farklı çözümleri olacağını ve farklı tedbirler alacaklarını ifade ederek, sorunu kalıcı şekilde çözeceklerini dile getirdi. Bakan Koca, öncelikle iptal edilmeyen randevulardan kaynaklanan, kullanılamayan kapasitenin diğer vatandaşların kullanımına açılacağını söyledi. Koca, gelemeyeceği randevuyu iptal etmeyen vatandaşların söz konusu durumun ilkinde 15 gün içerisinde aynı branşa randevu alamayacağının altını çizdi. Aynı şekilde randevusuna ikinci kez gelmeyen vatandaşlar, 15 gün içerisinde tüm branşlardan randevu alamayacak. Son dakika iptalleri nedeniyle atıl kapasite oluşmaması için randevu iptal süresi, en geç bir önceki gün saat 23.59’la sınırlandırılıyor. İptal edilen randevular yerine, muayene saatinden 1 saat öncesine kadar yeni randevu verilebileceğini ifade eden Sağlık Bakanı Koca, böylelikle daha fazla hastanın randevu almasını ve kapasitenin verimli kullanılmasını sağlamış olacaklarını belirtti.

“182’DEN RANDEVU ALAMAYAN VATANDAŞLAR VAR”

Migren hastalarına uygulanan aşı yöntemiyle ağrılar azaltılabilir Migren hastalarına uygulanan aşı yöntemiyle ağrılar azaltılabilir

Bakanlığın almış olduğu bu önlemlerle ilgili bir değerlendirme yapan Sağlık Hizmetleri Sendikası Başkanı Özlem Akarken şu bilgileri verdi: “Randevu sorununu kalıcı olarak çözmek için ilk tedbir 1 gün öncesinden onaylanmamış randevular geçersiz kabul edilecek diye bakanımız açıklama yaptı. Dijital uygulamaları kullanamayan, hala randevu almak için eşinden dostundan yardım isteyen vatandaş grubumuza yönelik bu nasıl sağlanacak açıkçası endişeliyiz. Türkiye’de hastanelerin farklı program kullandığı, farklı programlardan dolayı hekimlerin bazı tetkik sonuçlarını göremediği, hastalarla iletişime geçildiğinde ise bazen çözüme ulaşıldığı, bazen ulaşılamamasından dolayı sorunlar yaşandığı yapılan toplantıda umarız dile getirilmiştir. Sağlık sisteminde   hastanelerde kullanılan sistemin tek olması gerekmektedir. Uygulamaya konulacak ilk tedbir, hastadan, ‘Randevuma geleceğim’ onayının alınmasıdır. 

Randevu alamayan hastaların acilleri doldurduğunu ifade eden Akarken, çözümü bütün hastanelerde aynı sistemin kullanılması olarak gördüklerini dile getirerek şunları söyledi: “Branşlara göre muayene süresinin verilmesi, randevu teyidinin mutlaka sesli alınması, atamalar ve uzman kadrolarının artırılması, son zamanlarda emekli olup özel hastanelere geçen hekim sayısının göz ardı edilmemesi ve bir an önce yeterli hekim istihdamı yapılması gerekmektedir.”

Muhabir: Nursel Dilek MANAVBAŞI