Sağlık

Sağlık Haberleri

D vitamini eksikliği yorgunluğa neden oluyor

17.04.2018 11:14

Makbule AKGÜL AKKUŞ
Sağlıklı Beslenme ve Diyet Uzmanı Taylan Kümeli, bahar yorgunluğuna karşı halsiz ve vücudunda yaygın ağrısı olan kişilerin mutlaka kanda D vitamini düzeyine baktırmaları gerektiğini belirtiyor. İnsan sağlığı için büyük önem taşıyan ve bağışıklık sistemini güçlendiren D vitamini, bahar yorgunluğuna karşı da bir kalkan olarak karşımıza çıkıyor.

“D VİTAMİNİ KASLARA GÜÇ VERİYOR, YORGUNLUĞA İYİ GELİYOR'

 Kaslara güç veren D vitamini, eksikliğinde bahar yorgunluğunu da tetikliyor. Hava ve mevsim değişikliğinin insan biyoritmini olumsuz etkilediğini belirten Sağlıklı Beslenme ve Diyet Uzmanı Taylan Kümeli, “Bahar mevsiminde havadaki elektrik yükü artar ve bu yük, havada bulunan pozitif ve negatif yüklü iyonlar aracılığıyla taşınır. Bu taşıma dengesi bozuklukları; iklim değişikliği dönemlerinde sıkça karşımıza çıkarak, insanlarda yorgunluk belirtilerine ve hatta ruhsal sıkıntılara yol açar. Kas ağrıları, omuz, sırt ve boyun ağrıları yine baharın gelişiyle artar, yorgunlukla birlikte; konsantrasyon bozukluğu, aşırı sinirlilik, hafıza zayıflaması ve uyku bozuklukları görülebilir. D vitamini eksikliği de bilindiği gibi yorgunluk, halsizlik ve kas güçsüzlüğüne neden olur. Bu nedenle bahar yorgunluğuna karşı kanda D vitamini düzeyi düşük çıkanlar bir an önce eksiğini tamamlamak için tedaviye başlamalıdır.' açıklamasında bulundu.

D vitamini eksikliğinde kaslarda güçsüzlük ve ağrı yaşandığını ifade eden Diyetisyen Kümeli, “D vitamini kaslara güç sağlar ve bağışıklık sistemini güçlendirir. Devamlı yorgunluk ve vücudunda yaygın ağrısı olan kişiler mutlaka kanda D vitamini düzeyine baktırmalıdır. Bahar yorgunluğu nedenleri arasında; yanlış beslenme alışkanlıkları, vitamin ve minerallerin besinlerle yeterli miktarda alınmaması, hareketsiz yaşam biçimi, tiroit bezinin çalışma düzensizlikleri de yer almaktadır. Geceleri ağır ve yağlı yemek yememeye özen gösterilmelidir. Sıcak-soğuk kafeinli içecekler azaltılmalıdır. Tüketilen su miktarı artırılmalıdır. Düzenli olarak haftada 3 gün 45 dakika süreyle yapılacak tempolu yürüyüşü içeren aktif bir yaşam tarzı benimsenmelidir.'

GÜNLÜK 1000 ÜNİTE ALINMALI

Dvitamini; kanda 20 ng/mL’den düşük ise D vitamini eksikliği; 20 ile 30 ng/mL arasında ise D vitamini yetersizliği; 30 ng/mL’den yüksek ise yeterli düzey D vitamini olarak tanımlanır. Tercih edilen aralık 40-60 ng/mL’dir. Avrupa Endokrin Derneği Klinik Uygulama Kılavuzu’na göre 18 yaş ve üzeri yetiş- kinlerde günlük idame olarak alınması gereken D vitamini dozu bin ünitedir. Kullanımı kolay sprey formda, katkı maddesi ve BHA içermeyen D3 vitaminleri tercih edilmesi uygundur' dedi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Sağlık

Çocuklarda yaz ishali tehlikesine dikkat!

Genel

Başkan Tuna'dan nikah kıymasını isteyen de var, bilgisayar isteyen de

Ekonomi

E-ihracatın 7 altın kuralı

Kültür-Sanat

 ATO'dan 15 Temmuz sergisi 

Genel

Emrah Serbes davasında karar!

Genel

EGO otobüsleri, Metro ve Ankaray 15 Temmuz'da ücretsiz

Magazin

Shakira İstanbul'da konser verdi

Ekonomi

“Yeni hükümetin önceliği tarım olmalı”

Magazin

Rapçi ‘Ezhel' hakkında yeniden dava açıldı

Asayiş

Gözaltındaki Adnan Oktar'ın mal varlığına el konuldu

Asayiş

Soma'daki maden faciası davasında cezalar belli oldu

Magazin

Shakira yarın İstanbul'da konser verecek